Elisabeth77 Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Hei :-) Jeg sliter med å finne ut hva jeg skal kjøpe av høytalere og slikt til min lille bil, en Toyota Yaris 1.3 87HK Automat/MM 3-Dørs SOL Pluss +, 2008 modell. Ønsker rett og slett bare bedre lyd til en ikke altfor høy pris. Jeg har fått dette tilbudet fra Bilradiospesialisten: GT5A402 JBL 2-kanals forsterker, THS652 MTX 6,5" Komp.sett, TSWX20LPA Pioneer Aktiv basskasse, SQ600 SOUND QUEST KABEL KITT 500 WATT, + Arbeid montering, Sum totalt = kr. 8495. Ringte også AV-PROSJEKT idag og fikk følgende anbefaling: Front dører: Focal 165A1, bak dører: Focal 165CA1, Forsterker: Focal Audison SRx5, Subwoofer: Focal SB27V1. Får pris på dette i morgen. Men blir nok fort rundt 8500. Montering kommer utenom! Får pristilbud fra dem i morgen, men er redd dette blir for dyrt for meg da jeg må levere den inn til ombygging hos Bilradiospesialisten, som skal ha rundt kr.3000 for dette. Har dere noen anbefalinger om hva jeg kan/bør gjøre er jeg veldig takknemlig for det. Kanskje en rimeligere løsning som gir like god lyd - det hadde vært toppers :peace: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth77 Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Ingen som vil svare? :wonder: Beklager hvis dere synes jeg maser. Jeg skrev et lignende spørsmål under "Toyota" også, så har kanskje brukt kvoten min? :roll: Jeg bare lurer på om noen av dere vil se på de 2 forslagene jeg har skrevet over? Er helt fersk på alt som gjelder bilstereo, så er glad om dere er litt tålmodig med meg :op: Er uansett kjempeglad for all hjelp :kiss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Av de forslagene, så er nr2 det klart beste, men det kommer jo også til å koste litt... Hvor mye lyd vil du ha da?? skal du bare forbedre litt? eller vil du ha skikkelig bra lyd? Focal forslaget over her, vil gi deg masse go lyd, men det kan hende du klarer deg fint med forsterker til de høyttalerene du har, og kjøre delefilter på det. Sammen med en sub og forsterker, så burde det bli helt greit. Denne saken feks: http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=16017&PHPSESSID=a67407466456212bc31bb85249bed97c Der har du også forsterker til fronthøyttalerene dine ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
åsvestad Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 betale 3000 bare for å montere 4 høytalere, forsterker og subber?:o eller er det noe jeg ikke fikk med meg? Siter Volvo s40 http://www.bilforumet.no/x40/205644-tr-d-bilen.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 er så mye det koster hvis du begynner å regne timespris.. tar tid å koble til alt og strekke kabler vettu.. dog 3000 var kanskje litt mye.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth77 Skrevet August 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Hei :-) Jeg har i grunnen slått fra meg tanken på å kjøpe det jeg nevnte av Focal. Med ombygging blir dette for dyrt for meg. Da står jeg igjen med tilbudet jeg fikk hos Bilradiospesialisten som lyder som følgende: GT5A402 JBL 2-kanals forsterker, THS652 MTX 6,5" Komp.sett, TSWX20LPA Pioneer Aktiv basskasse, SQ600 SOUND QUEST KABEL KITT 500 WATT, inkludert montering, Sum totalt = kr. 8495. Kunne egentlig tenke meg å bytte ut MTX-høytalerene med f.eks. Polk eller Infinity som Bilradiospesialisten også har, men vet ikke om dette vil gjøre særlig forskjell? Er det forresten god spredning av lyden i slike komp.sett? Hvordan funker det egentlig? :cocain: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 om de monterer diskanten "riktig" vil du få et "bredere" lydbilde en med en std coax ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg