Gå til innhold

Hvorfor så mye negativ camber fremme?

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Riktig, og det er faktisk ikke bare foran de har mye camber. De som kan justere bak ligger på et par-tre grader der også. Poenget er at bilen skal være løs i inngangen til svingen, slik at det er lett å stille den opp, men at den får grep midt i svingen slik at de ikke snurrer så lett. På den måten blir bilen veldig stabil.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt dekk da:D men er jo ikke et poeng i denne sammenhang da det er driftingbiler,heh.:) husk på at hvis du legger ut camberen i minus så er det sporvidden du flytter på, dekkenes kontaktflate til veibanen blir flyttet lenger ut,noe som igjen påvirker dekkslitasjen,men det frembringer også bedre kjøreegenskaper da det blir en mere stabil bil. camberen vill legge seg mot null ved innfjæring.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår