Gå til innhold

har noen problemer med min golf 2.

Ranger emnet


Devil

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Som topic sier så har jeg noen problemer med Toer Golfen min..

 

Prob 1:

 

Jeg får en sånn liten "tikk,tikk,tikk" lyd av og til fra forran på bilen en plass. Når jeg vrikker på høyre framdekk så er det liksom en sånn liten ting som slår tilbake? :S Hva kan det være?

 

Prob 2:

 

Begge dekkene mine forran sliter mer på innersiden enn yttersiden. Hva kan det være?

 

Prob 3:

 

Ved gass på drag så synes jeg det er litt eksos som kommer fra en eller annen plassen. Hva anbefaller dere å gjøre der? Det er ikke løst eller noe.

 

 

Mvh

 

Ole

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:

Drivknuter er en svakhet på Golf 2.. Sving helt til venstre og høyre menst du gir gass.. Knekker/Tikker det så er det ikke tvil.

 

2:

Ytterst på bærebroen (bak bremsene) kan man justere camber. På styrestagene kan du justere spissingen. Jeg anbefaler deg en forhjulskontroll.. Er bilen senket?

 

3:

Eksos.. En eksoslekasje vil man høre.. Ta en titt under og se om du finner noe.. Om du tenker på røyk i kupeen, så er det nok varmeapparatet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:

Skal gjøre det når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

 

2:

Bilen er ikke senket. Hvor mye koster det for forhjulskontroll?

 

3:

Det er ikke noe form for røyk inne i kupeen. Jeg har vært under bilen flere ganger og har ikke funnet noe :S

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg betalte 700kr en gang.. og 1300kr en annen gang.. Tror jeg.. (2 forskjellige biler og 2 forskjellige verksteder) Lenge siden, husker ikke :P

 

Det er ikke værre enn å ringe til et verksted å høre på pris.

 

Eksoslekasjen må du nok lete deg frem til, mitt tips er å lete fra manifold og bak til endestussen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis allt synlig på eksosen ser bra ut kan det være at den første delen av eksosanlegget ditt er sprekt mellom de to løpene. der du kobler anlegget til manifoilen er det to rør som ligger inntil hverandre. metallet her blir sprøtt og dårlig pga varmen og kan smuldre bort. en annen mulighet er paningen på samme sted eller pakning mellom manifoil og topp. få noen til å holde for eksosrøret mens du leter etter lekkasjer. da blir det mer trykk og lyd - lettere å finne.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår