Gå til innhold

Scorpio driftebil??

Ranger emnet

motormania

Anbefalte innlegg

heij!

er lærling glad i ford og har en scorpio 2,8i på handa.

kan dette bli en nybegynner driftebil?

planene jeg har er og ribbe den, stive den opp og i første omgang

bare gi motorn en lett overhaling med ny olje/filter, plugger, dyserens osv også lage eget 3toms eksosannlegg og montere et åpent luftfilter.

også skal jeg kjøpe bøttestoler, drifteratt og 4punkts seler.

Noen som har noen tips? eventuelt noen som har et bedre utgangspukt og selge meg og som bor i nærheten av bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er alt for myk i karroseriet. Dessuten er den somregel alt for myk i bakstillinga. Blir mye penger i stivere foringer, tykkere stab. stag, fjærer og andre dempere bare for å få bakstillinga grei.

Rattutslaget ganske labert sammenlignet med mye annet. Effekten er ikke noe å skryte av heller, trenger litt mer enn 150 esler og 230nm for å holde en sladd i 3.gir på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er alt for myk i karroseriet. Dessuten er den somregel alt for myk i bakstillinga. Blir mye penger i stivere foringer, tykkere stab. stag, fjærer og andre dempere bare for å få bakstillinga grei.

Rattutslaget ganske labert sammenlignet med mye annet. Effekten er ikke noe å skryte av heller, trenger litt mer enn 150 esler og 230nm for å holde en sladd i 3.gir på asfalt.

okey. hva annet vil dere anbefale da? e IKKE intresert i bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 740Tic er vel en grei startbil for sladding, ikke så veldig dyre i innkjøp heller.

joda de e væll ikke så ille, får sjå ka da bi tell har mæst løst på ford og denne får e nesten gratis...

ser du bor på mørkved duh veit ikke av en plass man kan lei i bodø område med plass tell minimum 2 bila??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du bor på mørkved duh veit ikke av en plass man kan lei i bodø område med plass tell minimum 2 bila??

Du kan høre med de Opel gutta som skrur på Tverlandet, har dessverre ikke noe navn eller nummer, men bare å høre deg litt rundt så finner du det ut.

Jeg har heldigvis egen garasje..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns scorpio e en fantastisk arti bil å sladd me..rattutslaget er heller ikke av dårligste sort..det veit eg alt om :) har hadd 2stk men spræk e dem fan ikke :) kurrant førstesladdebil da..trur eg vil ha gådd før 2.0i mye kjappere respons på gassen iforhold tel den daue 2.8

-99 Subaru legacy stv

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider