magnul Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Jeg har fått noe få, små sprekker (2-3mm x maks 0.5mm) i plastmanifolden på toppen av radiatoren til en -91 Mazda 323. Lekker ut noen dråper når bilen står parkert varm. Noen som har gode tips til vidundermidler for å tette det? Har bare prøvd å tette utenfra foreløpig, men uten hell. Er litt skeptisk til midler til å helle i kjølevæsken, siden jeg er redd den skal tette varmeregister o.l. Kanel eller ny radiator er ikke aktuelt. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve O Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Bars Leak har vel no middel for dette, og om jeg ikke husker helt feil, så skal det være noen slags form for garanti på at dette funker. Vil tro de fleste bilrekvisittaer har dette. Siter 1975 Escort Mk2 & VW Scirocco 160 Tsi X'er: VW Golf 1.8 1989, Ford Sierra 2.0 L 1986, Ford Granada 2.0 L 1979, Honda CRX 1.6 16v 1991, Peugeot 205 1.3 GR 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Nå har jeg kjørt med lurium i kjølevannet noen dager, uten at det virker som om det har hatt den store effekten. Ingen som har gode forslag til hva som kan brukes fra utsiden for å tette? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulars85 Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 har hatt samme problem på en 91 mod. mazda 323f. hvis ikke brukt radiator er aktuelt, så kommer du ikke langt. jeg prøvde meg med epoxylim. når bilen er kald, tørk av fukt på toppen. puss med 200 pussepapir og hell på 2 komponent epoxylim. holdt en uke i hvertfall. muligens du kan prøve å plastsveise Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oslojuhuu Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Tror nok det blir vanskelig å tette utenfra, og når det er plast er det enda vanskeligere. Hadde det vært metall kunne man loddet det eller noe. Så må nok finne noe du heller i systemet som funker. Torshov bilrekvisita har masse fint når det gjelder sånne saker. Kombinere det med et to-komponet lim i sprekkene kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrML Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Hvis det bare er en bil som skal skrapes om et år, så finn noe av gummi og bruk noe som kan jekkes stramt til å klemme det nedpå der det lekker. Spanssett eller noe :P, bare ikke stram til for mye så hele driten sprekker i to. Eller så vil det meste av ting du kliner utapå løsne, men skulle jeg prøvd noe, så prøv en svær klyse med Tec 7 utover alle sprekkene og fyll på skikkelig så det sitter godt i det som er rundt sprekkene. Pass på å vask godt først med silikonfjerner (men ikke så mye at det tærer opp plasten). Regner med at du ikke vil beholde bilen særlig mye lenger, men du kan få en brukt radiator til en billig (eller dyr) penge på skraphandlern, og den er bytta på 30 min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Mulig den får ny-gammel radiator hvis den består EU i november, men før det gidder jeg ikke. Har såvidt tittet etter brukt radiator i distriktet, men siden det er autolatkasse er det ikke så mange å oppdrive. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.