Jacoby Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Skal kjøre over en fjellovergang om noen dager, og det er meldt sludd og to grader... noen som veit hvordan det fungerer å kjøre med kjettinger på sluddglatte veier? Er det bedre å bare kjøre sakte? (Har sommerdekk nå, selvfølgelig...) Setter pris på kjapt svar, har aldri prøvd å kjøre med kjettinger før! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Er dette personbil eller 50tonns lastebil? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jacoby Skrevet August 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Er dette personbil eller 50tonns lastebil? En personbil (hvis du vil gå så langt som å kalle en Toyota Yaris Verso for en personbil :) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Hurtigkjettinger? Kjettingene blir iaff ødelagt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Å hvis det du er skikkelig uheldig så kan noe løsne og du ødelegger skjermer osv. Men gode sommerdekk hjelper stort så er dine dårlige så sett på vinterdekk hvis du er usikker. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Jeg hadde nok bare kjørt med sommerdekk, eventuelt med vinterdekk om du kan ta med. Problemet med sludd er at det bygger seg opp under dekkene, slik at dekkene ikke har kontakt med asfalten. Så, så lenge du har godt med mønsterdybde på dekkene går det bra uansett. Snøkjettinger vil uansett ikke hjelpe, pluss at kjettinger på asfalt ikke er noen god ide, særlig på en yaris som ikke har for mye plass til overs i hjulbrønnenen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Dekksokk er nok en fin løsning å ha med seg her. Jeg måtte frakte min bil en mil ca etter et stort snøfall i vinter for å sette på vinterdekk. Selv om jeg har 4wd hjelper ikke det i nedoverbakke.. satt på "sokker" foran, noe som fungerte veldig bra. Tåler endel asfaltkjøring også. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrML Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Jeg ville nok kjørt opp med sommerdekka, men tatt med meg skikkelige kjettinger (ikke hurtigkjettinger ala Biltema) eller dekksokker hvis det skulle bli ille. Heller kjørt jævlig rolig og være obs på at føret kan skifte rundt svingen (eller værre: mot bånn av nedoverbakken). Husk at kommer du på is så blir det værre enn de slitte helårsdekka jeg kjørte med sist vinter og da får du bare større og større fart i nedoverbakker med is. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg