Gå til innhold

Oppklobling av EL-vinduer til bakdørene..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hallo.. Har fått meg el-vinduer til bakdørene, og skal til å legge opp ledningsnett.. Er da problemet kom.. Har komplett sett med elvinduer foran, men det ledningsnettet som er til fremdørene, har en koblingsboks-sak som skal gå til bakdørene igjen. Den som skal kobles inn på den jeg har med tilhørende ledninger, mangler jeg.. Jeg lurer derfor på hva jeg skal gjøre..

Når jeg plugger inn to ledninger i den koblingsboksen, og til en av vindusheisene til bakdørene, kan jeg bruke knappen i førerdøra til å styre vinduet med. Men om jeg trykker på knappen som skal låse bakvinduet, skjer det lite, da jeg ikke har noen ledning koblet inn der. Men den knappen gir ihvertfall ut 12V avhengig av hvilken posisjon den har. (Stengt/åpen). Hvor skal denne ledningen?

Hva skal jeg gjøre med bryterene til bakdørene? Altså de som sitter i bakdøra?

Har lastet ned installasjonsveivisningen til EL-vinduer, men den forklarer jo bare hvilken del av ledningsnettet som skal hvor. Ikke hvor hver enkelt ledning skal..

Koblingsboks-greia jeg har i enden av ledningsnettet mitt ser slik ut:

DSC00652.jpg

Håper noen kan hjelpe en fortvilet stakkar.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nye håndtak bak med knapper og hele greia.. Eneste av ledningsnett jeg har til el-vinduene bak, er + og - ut fra hver motor bak.. Så mangler altså ledningsbiten mellom bryter/motor og til den koblingsboksen jeg la ut bilde av her oppe..

Hadde vært flott om du hadde funnet koblingsskjema ja.. Har som sagt kun det der det står hvordan man skal montere alt, men ikke hvor hver enkelt ledning går til etc..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du stusser på hvorfor det er "ukjente" farger på kontaktene bak, så er det av en eller annen rar grunn fargeendringer etter kontaktene som ligger i B-stolpene.

bak v:

gul = gul

grå = rød

blå = svart

bak h:

gul = gul

brun = rød

gul/blå = svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH!! Tusen takk Yngve.. :D

Detta var veldig hjelpsomt.. Nå blir det kobling av el-vinduer ja.. :D

Btw, den kontakten på første bilde du tegna, det er ikke den i døra nei? Er samme kontakt jeg har bilde av i første post...?

Har et spørsmål til.. Ledningene fra førersida og til høyre bak, hvor går dem? Under gulvteppe bak? Eller langsmed kanalen på høyresiden?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider