Gå til innhold

Noen spørsmål ang koblingskjema LYS + giver til oljetemp..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hallo.. Har problemer med lysene på bilen min.. Det vil si, når jeg starter bilen, er det ikke lys noen plass.. Må vri på bryteren for å få på lys, da det ikke er automatisk kjørelys. Når jeg vrir bryteren til PARK, er det vanlig lys slik det er når bryteren står på hakk 3. Dette er jo litt kjedelig når jeg skal på EU-kontroll.. Må jo ha parklysene i orden.. Å når jeg har bryteren på hakk 3, og slår på langlys, forsvinner alle lys i baken. Men om jeg tar ei ledning fra 3. siste sikring og inn på den nest siste mener jeg det var, har jeg lys i alt når langlys er på, men fremdeles ikke parklys.

Hvordan fikser jeg dette..? Bilen er en 80mod 244 med usa-front.

 

 

Lurer også på det med de orginale ekstra instrumentene.. Har montert oljetrykksmåler og fått den til å funke, så nå mangler jeg bare oljetemp. Hvor får man tak i denne giveren billigst? Må jo som sagt funke med volvos VDO-instrument..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det alltid vært sånn eller har du kobla sjøl? Synes du bør gå over ledningsnettet ditt eller rive det ut og koble opp alt på nytt :) fins ikke værre ting enn å prøve å rette opp slike feil..

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å bytte bryteren... Men ser nå at på park kontra hakk 3, er lysene svakere når det er på park.. vil tippe at lysene får 1-2V mindre når bryteren er på park..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ingen som vet noe mer?

 

Har tatt bilde av lysbryterledningene.. Men fant noe snedig når jeg dro ut selve bryteren.. Den hadde bare 3 kontakter i seg, mens det var 5 ledninger, så jeg bytta til en med 5 kontakter uten hell..

 

Uansett, bilder:

 

DSC00694.jpg

 

DSC00695.jpg

 

 

Hvilken ledning på bildet der går til parklysene? Evt oversikt over hva alle ledninger går til.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med multimeter.. Der er den røde der til nest nederste sikring. Den hvite i midten nederst er til parklys.. Men om jeg tar ei ledning fra den hvite der mens den er koblet i bryteren og over til parklysledningen i lykta, slår "hovedlyset" seg på.. :|

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår