Gå til innhold

Diverse spørsmål angående Omega B 2.0

Ranger emnet


Robin90

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Tid for en liten service på omega'n nå og derfor har jeg ett par spørsmål.

 

Kan starte med bånnpluggen, hva slags "skrue" er dette?

 

Hvor sitter bensinfilteret?

 

Hører noe knittring i motorrommet når jeg lar bilen stå å gå og gir gass, så lurer på om det kan være overslag i pluggledningene så tenkte å få målt motstanden i de. Hva skal det være?

 

Har renset tomgangsregulator og boret opp nippelen på gassspjeldet og satt på en oljefordamper boks men tomgangsproblemene er like ille som de har vært....

Noen tips?

Har tenkt på kamakselføleren, men er vel ikke mulig å få målt denne for å se om det er liv i den?

 

Tror det skulle være alt for denne gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnpluggen tar du med 19mm fastnøkkel/skralle.

Bensinfilteret sitter i området innenfor bakhjulet på pasasjersiden.

Hvis EGR-ventilen henger kan det gi ustabil tomgang. Kamføleren er vanskelig å diagnostisere uten oscilloskop, men du skal ha i området 14ohm mellom de ulike pinnene. Er det åpen krets er den nok død, men da burde du fått motorlampe.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå under å tittet på bånnpluggen istad, men må være en form for spesial nøkkel eller noe. "stjerne" formet, bare med mange kanter.

 

Men EGR ventilen ja, nå har ikke jeg store peilingen på det her men..

Hvordan finne ut om denne er synderen? Hvor i motorrommet sitter den? Kanskje ikke så lett å forklare men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå under å tittet på bånnpluggen istad, men må være en form for spesial nøkkel eller noe. "stjerne" formet, bare med mange kanter.

 

Men EGR ventilen ja, nå har ikke jeg store peilingen på det her men..

Hvordan finne ut om denne er synderen? Hvor i motorrommet sitter den? Kanskje ikke så lett å forklare men.

 

Det er en torx, men husker ikke hvilke størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde akkurat å bytte tomgangsregulatoren, var brukt men i orden.

Det funket dårlig....

 

Har ikke fått oversikten over hvor denne EGR ventilen sitter heller. Prøvde Haynes i går men ga ikke noe detaljert bilde.

Vanskelig for en som meg uten de helt store kunnskaper og begynne å koble fra noe som helst når en ikke vet hva man kobler fra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå under å tittet på bånnpluggen istad, men må være en form for spesial nøkkel eller noe. "stjerne" formet, bare med mange kanter.

 

Men EGR ventilen ja, nå har ikke jeg store peilingen på det her men..

Hvordan finne ut om denne er synderen? Hvor i motorrommet sitter den? Kanskje ikke så lett å forklare men.

 

HAHA nøkkel ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår