Gå til innhold

Diverse spørsmål angående Omega B 2.0

Ranger emnet


Robin90

Anbefalte innlegg

  • 8 months later...
Tull og tøys, egren sitter bak coilen, altså nesten helt bak med torpedoveggen. Har du eldre en 99 er denne vakumstyrt, altså da kan den blendes med og nappe av vakumslange på egr og sette på en blindslange på spjellhus.

 

Hva heter den greia som er ringet rundt på bildet? Den er gåen til meg,men har ikke peiling på hva den heter...Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter den greia som er ringet rundt på bildet? Den er gåen til meg,men har ikke peiling på hva den heter...Noen som kan hjelpe meg her?

 

Her er egr ventilen:

 

bj_rn_0471.jpg

Dette er EGR, på min er den også ødelagt, men gjøri egentlig ikke noe så lenge du ikke skal ha den på EU kontroll :)

Endret av gomega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn et spørsmål her.

 

Tok av oljedampslangen istad og den var helt tett av klin. Så nesten ut som om det var stappa fett og olje inn i den.

Hva kommer det av og hva bør jeg gjøre ? Renser den selvfølgelig men det er jo en grunn til at den blir så tett ?

 

Hvilken av slangene? Den i bakkant, den tykke foran, eller den tynne foran? Var gugga gulaktig? Det kommer i så fall av kondens som havner opp i veivhusventilasjonen, og sammen med olje blir det majones. Kan være et resultat av mye småkjøring eller evt. kjølevæske som er på avveie.

 

Når slangene er renset bør du sjekke den lille tynne slangen. Ta den av toppdekselet mens bilen går på tomgang og sjekk at det er undertrykk i den. Hvis ikke er den lille dysa på spjeldhusstussen tett, noe som kan føre til dårlig tomgang og med uflaks blåst toppdekselpakning.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av slangene? Den i bakkant, den tykke foran, eller den tynne foran? Var gugga gulaktig? Det kommer i så fall av kondens som havner opp i veivhusventilasjonen, og sammen med olje blir det majones. Kan være et resultat av mye småkjøring eller evt. kjølevæske som er på avveie.

 

Når slangene er renset bør du sjekke den lille tynne slangen. Ta den av toppdekselet mens bilen går på tomgang og sjekk at det er undertrykk i den. Hvis ikke er den lille dysa på spjeldhusstussen tett, noe som kan føre til dårlig tomgang og med uflaks blåst toppdekselpakning.

 

Den tykke som går ut fra toppdekselet. Gulaktig er riktig. Ser nesten ut som gris.

Ja mye småkjøring men også mistanke om at det er kjølevæske på avveier. Tomgangen er faktisk ok. Skal uansett sjekke den lille slangen som du sier iomorgen og sjekke undertrykket.

 

Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår