Gå til innhold

ulyder i subb

Ranger emnet

bjørn vidar

Anbefalte innlegg

det har seg sånn at når jeg kjøpte bilen var det noen ulyder i subben. det er akkuratt som knitring eller lignende i subben, vet ikke helt åssen jeg skal forklare det...men det jeg gjorde var å bytte singnalkabler og da ble det litt bedere. Og når jeg bytta spiller forsvant det helt..men nå er det kommet tilbake igjen etter ca 1mnd med ny spiller.

jeg har ikke gjorda spilleren(vet ikke om det har noe å si)..

noen som har noen tips om hva som er sjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren får vel jord gjennom iso kontaktene. Om enktelte spillere krever ekstra jord utenom det aner ikke jeg.

Men når det gjelder klitring i subben, hadde jeg akkurat det samme som deg for en stund siden, og det viste seg bare å være for dårlig jord til forsterkeren. For å teste det på en kjapp måte, legg en kabel fra - på batteri og koble den i - på forsterkeren og prøv da. Da kan du være sikker på at den får god nok jord.

En annen ting, er strøm kabelen trukket på motsatt side av bilen som signal kablene? Hvis de ligger inntil hverandre kan det skape støy. Så de bør ligge lengst mulig fra hverandre.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,har du ikke jording til spilleren din, så er det jo ikke rart at det blir støy... Du må jo SELVFØLGELIG jorde spilleren også.

Hvis du mener at du ikke har koblet til noen form for jord på spilleren, så er jordingsbanene til linjeutgangene dine brent av, dette fordi spilleren ikke er jordet,og vil da hente jord gjennom signalkabelen, og antennekabelen.

Så mitt tips til deg blir å få noen som kan dette, til å se over koblingene for deg, for dette er tydligvis ikke noe du bør fikkle med selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt akorat samma problemet... alt i bilen anlegge i bilen var 1.klasses men i den eina bakdøro kom da rare lyda, eg såg på da men fant ikkje feilen, te slutt såg på nåken små kabla med 1 hun og 2 han som gjekk inn i forsterkeren og testa uten dei då forsvant da heilt... kan ver att du har samma probleme vis ikkje dy har skjiklie signalkabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren får vel jord gjennom iso kontaktene. Om enktelte spillere krever ekstra jord utenom det aner ikke jeg.

Men når det gjelder klitring i subben, hadde jeg akkurat det samme som deg for en stund siden, og det viste seg bare å være for dårlig jord til forsterkeren. For å teste det på en kjapp måte, legg en kabel fra - på batteri og koble den i - på forsterkeren og prøv da. Da kan du være sikker på at den får god nok jord. Lykke til.

En annen ting, er strøm kabelen trukket på motsatt side av bilen som signal kablene? Hvis de ligger inntil hverandre kan det skape støy. Så de bør ligge lengst mulig fra hverandre.

skal prøve bedere jord...spilleren er selvfølgelig jorda gjennom iso kontakten. men jeg har ikke noen jording rett i karosseriet på spilleren.

strømkablen ligger på motsett side men de krysser hverandre under setet..dette fikk jeg besjed om på radiosalongen at ikke gjorde noe sålenge jeg tok alu. folie rundt singnalkablen.

Hehe,har du ikke jording til spilleren din, så er det jo ikke rart at det blir støy... Du må jo SELVFØLGELIG jorde spilleren også.

Hvis du mener at du ikke har koblet til noen form for jord på spilleren, så er jordingsbanene til linjeutgangene dine brent av, dette fordi spilleren ikke er jordet,og vil da hente jord gjennom signalkabelen, og antennekabelen.

Så mitt tips til deg blir å få noen som kan dette, til å se over koblingene for deg, for dette er tydligvis ikke noe du bør fikkle med selv ;)

Jeg har kobla annlegg i flere biler og dette har aldri skjedd før...men i min bil så var det lagt opp til annlegg fra før så jeg kobla bare mitt rett på..har ikke skjekka noen koblinger..når jeg har kobla for andre har jeg gjort alt fra bunnen og da har alt funka bra.

spilleren er selvfølgelig jorda gjennom iso kontakten. men jeg har ikke noen jording rett i karosseriet på spilleren.

har hatt akorat samma problemet... alt i bilen anlegge i bilen var 1.klasses men i den eina bakdøro kom da rare lyda, eg såg på da men fant ikkje feilen, te slutt såg på nåken små kabla med 1 hun og 2 han som gjekk inn i forsterkeren og testa uten dei då forsvant da heilt... kan ver att du har samma probleme vis ikkje dy har skjiklie signalkabla

har bare singnalkabler fra biltema(de til 189kr) de har fungert greit for alle jeg kjenner. men jeg har sånn y ledd i enden..som er noe billig greier jeg kjøpte på mekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider