Gå til innhold

Oppfordring (Brøyting)

Ranger emnet

Golf2

Anbefalte innlegg

Alle har vel sett disse rare stikkene med reflekser på som hver høst kommer opp langs vegene våre. Det ser ut som noen har en eller annen syk fantasi om at disse ulumskhetene ikke hører til i den norske fauna og bruker tid og krefter på å bryte disse ned.

Brøytemannskapet er helt avhengige av å vite hvor vegkanten er, så vi som bilister kan komme oss frem vinterstid. Og når snøstormen herjer som verst utpå januaren er også vi som bilister dønn avhengige av refleksene så vi vet om vi skal svinge til høyre eller venstre lenger frem.

Herved oppfordrer jeg alle og enhver til å la brøytestikkene få stå i fred i vinter.

Sender også en takk til alle brøytestikker som har loset meg til og fra Trondheim uendelig mange ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Sannheten er vel heller at det er brøytebilen som tar de :) De gutta der er ikke kjent for å være mest stø på hånda...

Tjaha, det er ikke store klaringen mellom plogen og stikkene så at det går med en del på det viset er jo klart. Har inntrykk av at det er Mesta gutta som er de verste til å kjøre, de fleste private selskapene har habile folk. Mesta har vel begynnt å renske opp i gangene nå som de har blitt private de også:)

Dessuten er det disse unødvendige nedbrytingene gjort av guttvalper jeg ikke liker. Hendelige uhell med plogen må tolerers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg samtidig oppfordre brøytemannskapene til å komme seg på jobb, ikke drikke kaffe - men brøyte veiene før vi andre skal luske avgårde i køen til jobben. Det hjelper svært lite på morgenrushet at dere står opp litt etter oss....

Har dere konkurranse om hvem som kan knekke flest postkassestativer foresten ?

:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Da kan jeg samtidig oppfordre brøytemannskapene til å komme seg på jobb, ikke drikke kaffe - men brøyte veiene før vi andre skal luske avgårde i køen til jobben.

Synes det er godt med kaffe jeg :D Må ha det når man må opp styggtidlig for å brøyte slik at dere kommer dere på jobb.. 5 minutter fra eller til spiller vel ingen rolle...? Eller ? :)

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KingCamel

Synes det er godt med kaffe jeg :D Må ha det når man må opp styggtidlig for å brøyte slik at dere kommer dere på jobb.. 5 minutter fra eller til spiller vel ingen rolle...? Eller ? :)

5 minutter for førstemann blir fort til 45 minutter for sistemann i køen, nemlig..... ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

5 minutter for førstemann blir fort til 45 minutter for sistemann i køen, nemlig..... ;)

Hakke no' å si.. Jeg ligger først :D Men anyways.. er glad for at jeg bare har brøyting av sykehjem og skoler og ikke veger..

Edit: Slipper å ut så ofte da :)

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider