GMV Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Tror ikke det er så enkelt som bare å bytte hjerne uten å være så alt for sikker på det. Sitter nemlig ett helt annet styresystem i 10V motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 oki...har ikke sett så mye på det enda men sikkert like greit og bytte uansett fra boksen hjrnen sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Jeg ville iallefall byttet ledningsnettet til motoren. Er vel verre med resten av ledningsnettet siden det er en høyrestyrt delebil du har. Men er ikke sikkert det skiller noe særlig på resten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 nei det er samma greia men sikringsboksen er på motsatt side.. ledningene til kontakten til hjernen går jo så og si rett il sikringsboksen...er vel innom tenning en tur men ikke mye annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 kika litt på det der i dag.. og bytte ledningsnett fra hjernen er pice of cake... menn er flere ledninger til den andre halvdelen av hjernen på t5en' siden det er flere feilfunksjoner på en t5 motor enn en 25.10v tenker på feilkoder/lamper så burde ledningsklysa til hjernen byttes også...men ikke sikkert det trengs.. kommer ikke til og gjøre det hvis ikke jeg må iallefall! for da må en demontere hele sikringsboksen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 da var motor og gear der det skal være og panser sidesjermer og lykter på plass.. måtte koble om alle kontakta på lyktestyret for og få den nye lucken... snedi greier egentelig for på den gammelbilen var det en stor kontakt for hele plata med lyktene i og på nytypen var det bare enkle kontakter...syns den store kontakten var genial jeg. senk er også montert fremme og bremsene og abs er kola på plass.. varme i baksetene utgår og ac...blir for mye styr.. men skal hive inn elektrisk soltak etterhvert og de som har tatt av plata oppå dash for og bytte spedo... enkelt uten og ødelegge no? dash henger løst nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 blir bra detta:) blir av bildene a?? :P dashen er lett å få av, bare skru ut alle skruene og dra hele mot deg, men er vansklig å få hjørnet ved luftventilene til å sitte inntil kanten, jeg måtte bruke superlim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 fikk det av til slutt så...da fikk jeg montert turbo spedoen og=) gir f i det elektriske soltaket og,, lå ikke ledningsnett til det fra før og for og få det til måtte jeg bytte hele kveilen i dash.. har tatt noen bilder men kameraet blir glemt i igjen... bytta ledningsnettet fra hjerne og ut jeg.. holder det? kika litt på de 3 store kontakta som du nevnte forleden.. mye jobb og få det på plass og så det utgår hvis jeg ikke må.. er jo mest sansynelig bare til noen ekstra varselamper i spedo.. fant foresten ut at jeg hadde lekkasje i ei kobling inn til varmeregisteret også..darn! og panseropnerviren røk i kveld og...mye prak på en kveld:deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 kabelen til tc lå frem i dash...så vanskelig og ettermontere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 må vel slenge inn noen bilder og gjøre tråden mer interesang... fikk fyra motorene i dag men er no ledningsfeil så dysene ikke opner.. og fikk gjort ferdig bakstillinga, lufta bremser, kobla opp styresnekka og bensinfilter/slanger noen som kan si meg hvor kontakten til trykkreguleringsventilen kommer fra og hvilke farger det er på ledningene inn dit? kontakten som skal dit er søkk borte..og den trengs for at dysene skal fyre og motoren få bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 er vel lettere å bytte hele nettet da du hadde av alt? men vist alle ledningene var der så skal det gå. Kan sjekke trykkreguleringsventilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 bytta ledningsnettet fra hjernen og ut... fant ut at foruten ac så er det inn til bilen helt identisk nesten... la opp til coil eneste. så er det en ledning som skal gå til den trykkventilen som jeg har lagt opp ekstra men dysene opner ikke.. den har gnist så starter når jeg gir den en dram i innsuget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Du må nok bytte tenningslås og nøkkel... Er noe som heter starsperre skjønner du.:well: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 ja snakka med bror din i helga så vi fant ut det måtte være chipen i hjernen som kutta spenningen til dysa.. skal jo chippes uanset så prøver det først vil jeg tro. har chippen så=) og det er ikke bare og flyttetenningslås og nøkkel... er vel litt mer ledninger for den biten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Dette ser spennende ut:D Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg