Rolla_RS Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Spennende arbeid dette. Jeg har en 2.0 10v, men bilen og interiør osv er meget pent og bra. Så vurderer å bytte til T5 motor i min også, men vet ikke helt omfanget enda. Men ser jo ut til at du har funnet de fleste svarene jeg er ute etter. Blir spennend å følge med videre. Stå på. Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 noe nytt?? lenge siden uppdate nå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 har hatt det travelt i deg siste med andre ting... fant ut at chippen jeg hadde har 28 ben...så skal ha 32 ben så er på utkik etter en ny en rop ut om noen har. kunne ha byttet ledningsnettet inn til rattstammen for og få det til og funke men pga engelsk bil er rattet på feil side og dermed ledningsnettet 1.5m for kort.. eller så har jeg fått festa bakdemperne og fått bytta rørene inn til varmeregisteret som var lekk.. så en liten kveld til så har jeg fått bilen sammen tilnermet slik den skal være foruten annleg, felger og lakk. har kappet delebilen i småbiter med bajonettsag og kjørt den vekk og rydda litt rundt mekkeplassen... må vel kansje ta noen bilder snart og så dere får se hvordan staus er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 har endelig fått chippa hjernen og bilen starta med en gang:) skikkelig lettelse.. har ikke gidda og gjort så mye i det siste måntene pga dårlig vær inni carporten min..hehe men til våren blir det mere fres:) skal få nøsta opp litt i det tekninske for og få den eu ok som neste steg iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 mere uppdate.. nøsta opp mer i det tekninske og mangler bare små ting for og bli ferdig med motorommet. har plukket av fangerene og grunna og slipa de... skal komme på og ta med kameraet i morgen og få lagt ut noen bilder også:) så noen spørsmål: justere gear etter at en har vert av med gearoverføringen? hvordan ettermontere dumpventil på t5 motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 trenger ikke å justere de hvis de var fine når du tok de av, bytta på min og skifter gir fint enda:) hvis du skal montere dumpventil så trenger du lokk til å tette den orginale dumpen. koster ca 200 på bcb.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 ja litt rart det der med gira for går faktisk ikke an g justere de fant jeg ut.. men annen ting som er litt rart er at clutshen går helt i bunn uten motstand..må sikkert lusfte servosystemet eller no? og allerede planlagt litt sterio inni..plassering av subb? tengte en 10 eller no som ikke tar for stor plass....eller legge no i hjulbrønnen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 hvordag går det her?? kommi noe lengere??:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 har ikke kommet noe mye lengre nei.. har smadre fronten på bruks 850en så har holt p¨å og fiksa på den + at naboen har rygga på t5en og smadra fronten på den og..blah noen som har panser og selge???? fikk ikke geara til og bli brta så jeg bytta over hele gearleamikken fra t5en så får se om det blir bra:) er så surt og holde på i carporten at alt blir utsatt hele tiden..hehe men det går mot lysere dager og det blir vel ei skikkelig helg snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 er det kontakt på el nettet fra motoren og in til hjernen? . bytta du bare det nettet og chippa for og få den til å gå ordentlig? og var det 2.5 10v hjernen du brukte eller t5 hjernen? svar på pm . jeg har panser Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 bytta bare ledningsnettet fra hjernen og ut til motorene og brukte t5 hjernen. dog med chip. har kansje ett paner for handen nå men ska si fra om handelen skerer seg. klaglasslykter er nå i hus. har vert og prøvekjørt bilen i helga og den går tilstrekkelig fort må jeg nesten si:) clutshen måtte jeg lufte via bremsesystemet siden den er hydraulisk. og wiree til gearet lå på feil side av rattstammen så når jeg edra på det ble det greit. så å bynner det og sjer litt mer :) varmere i væeret og mer arbeidslyst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Mars 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 sol våryr og arbeidslyst trenger seg på igjen. slik er status på bilen forløbig, blir vel lakk om ikke veldig lenge nå. tekninske bynner og bli bra og jeg har allerede vert og prøvekjørt bilen:) morsomt. blir en real runde neste helg og rett på eu etter det rekner jeg med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 da har jeg fått sammen bilen og fått på skilt og lykter og det som skal til så og si. har hatt skiltene liggende så har vert på noen lufteturer på open vei :) bynte så smått på grunnarbeidet i dag nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 da har jeg vert på eu og fårr dom. ble ikke så ille som jeg hadde tengt.. småfeil bare. sakl få fiksa det tekninske ganske fort så jeg kan lakke litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 da er bilen teknisk grei for ein stund sia, mangler bare og få skrevet inn senk i vognkortet. holder på for tiden og gjør klar til lakk og bilen står nedplukket og ferdig grunna...fy for en jobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg