Gå til innhold

Sailorboy`s Volvo 245 TwinTurbo! Actionbilder fra Julaften:)

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

må vell først seies at Bilen er eigd av min kjære onkel. MEN følte seg nødt til og kvitte seg med bilen etter at Traversen, dempere, Bremser, og diverse lykter måtte byttest...

MEN så fekk eg kjøpt denne som 16åring, for 3000kr. må kansje og siest at bilen er ganske god for rust:)

 

Bilen trilla gjennom EU kontrollen lett som ingenting den, og da kosta ikkje delene meg NÅKEN ting...hadde deler på delelageret

 

 

Har nå fått lappen, og mye sjer...

 

bilen er hele tiden i forandring, og MYE blir prøvd ut, lever for egne løsninger, og driter i om jeg driter meg ut, det viktigste er å ha det gøy, og lære litt underveis;) tenker ikke da på "åssen virker en luftmassemåler"....men hvordan løsninger som funker sammen, samt at jeg ikke liker og være heeelt som alle andre, som kun jør d andre har jort før..:) huska at noen må ha funnet ut det oxå...

 

Selv er jeg jo bilmekaniker av Yrke, så ting er ikke så helt ugjennkjennelige;):P

 

men dette var utgangspunktet!:

 

Volvo 245 GL 1988mod

 

Automat

B230K

blått tøy interiør

buss ratt

1030 bakaksling

450.000 på telleren

slitt...

pv_DSC_0499%20(Large).JPG

 

 

nå:

Volvo 245 GL

B230FT Twin turbo!

"220hk chippen"

3" JT eksos

svart interiør fra GLE

Bilstein Club sport

lesjøfors

Eiker e1

manuell kasse

Forsterka sachs cluth, (tok kvellen)

1031 bakaksling

Tar Ox slissa, og borra skiver

DSC_0331.jpg?t=1220291945

DSC_0333.jpg?t=1220292009

Her, Twin Turbo prosjektet på tidelig stadie;)

DSC_1556.jpg?t=1220292921

DSC_1597.jpg?t=1220292729

DSC_1583.jpg?t=1220292083

 

har hatt ett utallig mengde motorer... kan nevne, 1stk B230k 2stk b230a 1stk B230F, og tilslutt B230FT

 

girkasser som kan nevnest: 1stk automat kasse, 1 stk M45, 1stk M46, 2 stk M47

 

bakakslingene er vell kun blitt 2 stk 1030, og 2 stk 1031:)

 

og interiøret er jo bytta....

 

er vell egentli kun karosseriet som er urørt nå...

 

men nå begynner ting og bli litt falleferdig, til tross for at den egentli tar seg riktig så godt ut, men all skruinga har jo begynt og tære på lakk, og alt anna:P så til vinter, når det nye verkstedet står klar, blir det makeover for sisste gang:)

 

da snakker vi:

 

Volvo 245 Turbo

2.5liter 8v turbo motor

Autronic SM4

Getrag 262CR

Je smidd innmat,

penta veiv

max portet, og max ventiler i 405 topp

følger ett resept som gir ca 400hk, på 2.3l

Lilla metallic lakk

18" super DTM

Soting

Monovisker

svart skinninteriør fra en passende donorbil:) (960feks)

 

har fått inn diverse små deler da, men ting tar tid, og man samler sammen ganske mye opp gjennom tiden:)

her er f.eks intercooleren, fikk Broderen til og sveise den om endel:)

P1140380.jpg?t=1220292849

 

men vill vise seg, men lager nå ivertfall en prosjekt tråd!:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

idag, 31.8.08 var det superstreet i haugesund!

 

måtte jo en tur ut me bilen, var jo litt show det da;)

måtte jo inn og vise litt hva som egentli var bil, ved siden av alle tupperware bilene!:)

 

Broderen laget seg også en grill tideligere i sommer, som han faktisk vant "people`s Choice" prisen med:)

 

forran en Mazda Rx7, og en toyota supra, litt kred for det:)

 

DSC_0320.jpg?t=1220292152

DSC_0330.jpg?t=1220292206

VANT JO FØRSTEPLASS!! HAHA XD

DSC_0347.jpg?t=1220292269

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Rå grill.. Hvordan er det å kjøre med den etter vei? Må vel ha prøveskilter etc? :S

 

Så rått ut med twinturbo.. :D

 

hehe, tja, vi har jo ikke akkuratt hatt den på langtur, men har blitt en 20mil på den i sommer, i en 2gang..

 

den er faktisk nydelig og kjøre med:) legger seg rett bak, null problem, godt veigrep har den og, men så har den jo dempere og fjærer:)

 

registrere den BURDE ikke være noe problem, i og med at vi har jo alt som en vanlig henger har av lys, refleks etc...

men BT er jo ikke akkuratt vanlige folk:)

 

 

blir vell og trekke under "tilhengerredskap" da:P hehe, slik som pølsebodene, og smultringtilhengerne blir dratt under:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Rå grill.. Hvordan er det å kjøre med den etter vei? Må vel ha prøveskilter etc? :S

 

Så rått ut med twinturbo.. :D

 

 

twin turbo funker!:) må bare lage til en slags tillegsprut, får tenke litt på ossen jeg skal jøre det...

 

men snakker litt "dyserail fra Combo 1.3 diesel, map sensonr med bryter, bryter i kupè"..

 

hehe...blir nåkk ikke så vanskelig tror jeg...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN!.

 

noen som har en god forklaring på hvordan di har jort det med V70R bremser?

 

med tanke på fordelinga av bremsekrafta....

må man ty til den gode gamle bremsevugga?:) eller er det en mer "BT" vennlig måte og få dette til på?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår