Gå til innhold

A6 lykter på audi 100

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

er det mulig å plukke A6 lykter fra en vraket bil og sette de rett på en audi 100?

Nei. Er forskjellig form/str. på lykteglasset samt at kontaktene på baksiden er ulike. Fester til karosseri er helt like.

Du kan derimot bruke lyktene fra en A6 hvis du bytter over følgende(fra 100 lykta til A6 lykta):

-ledningsnett i lykta m/kontakter

-lykteglass

-ytre lykteglasspakning

-ytre reflektor (firkantet løs reflektor som sitter rundt ytterkant av hovedreflektor).

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forskjell på panser/grill mellom 100 og A6, og følgelig tror jeg lyktene på A6 er mindre og mer avrundet i hjørnet mot panseret? Jeg ville ha kjøpt S4-lykter istedet, selv om de kanskje både er dyrere og vanskeligere å få tak i. Men de passer i alle fall:)

Du har både rett og galt her. Panser, grill mm er ulikt mellom de to modellene. Men det er lykteglasset og det andre jeg nevner over her som utgjør forkjellen mellom de to lyktene. Og KUN det!

Grunnen til at A6 lamper er veien å gå er at alle A6'er har linselykter mot bare S4 og TDI bilene på 100. Er plutselig mer å velge mellom da. Så sålenge man har komplette 100-lykter kan hva jeg skriver over bare supleres over på A6-lykta. Dog får glasset litt brytningsfeil pga forskjell på linse/ikke linselys.

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Jeg bytta til s4 lykter på min 93 mod. men har det problemet at nærlyset slukker når jeg skrur på fjernlysene... (de gamle var med H4 pærer)..

Noen som har et tips til kobling?????

Du må nok koble om litt her, da H4 pærer har 3 kontakter på pæren:

1 - Jord

2 - "Styrestrøm" inn til nærlys

3 - "Styrestrøm" inn til fjernlys

Grunnen er vel at det kan bli ganske varmt i pæra hvis begge skulle stått på, men det er bare en teori :)

H1 pærer som er i disse lyktene har 1 kontakt som er for strøm inn, også er disse jordet i gods. Ergo H| har strøm når bryteren inni bilen sier den skal ha det, samme med fjernlys(fjernlyshendel), samt på H4 har man strøm inn på enten nær, eller fjern. Mulig det går an å finne ledningsnett for ombygging..?

Knotete forklart, men håper det hjalp :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta til s4 lykter på min 93 mod. men har det problemet at nærlyset slukker når jeg skrur på fjernlysene... (de gamle var med H4 pærer)..

Noen som har et tips til kobling?????

Dette er også et vanlig problem for folk som har golf 3, og bytter lykter fra h4 til lykter med to H1/h3/h7-pærer. Sistnevnte lykter har egne pærer til nærlys og fjernlys, nærlyset skal lyse sammen med fjernlys. På lykter med H4 skal nærlys slukke når fjernlys er på. På golf er dette bare en enkel forbindelse som legges i sikringsboksen, jeg vil tro det er samme løsning på audi. Bare et tips der, så har du noe å gå ut i fra. Noen har garantert hatt samme problem før deg :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider