dyttekassa Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 hei skal kjøpe buss, som skal bygges om til campingbil, dvs med 8 passasjerer. Har bare lastebil lappen. etter den er godkjent er den lastebil. men kan jeg hente den hos selger med prøveskilt når det enda er registrert som buss? mvh sondre Siter Bruksbil: Golf 5 TDI 4-motion Banebil: Audi 90q (x-audisentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Prøveskilt gjelder for bussen ikke for deg. Du kan øvelsekjøre med ledsager da... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyttekassa Skrevet September 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 oki. men det fins ingen disp for dette? med øveseskjøring blir vitsen litt borte Siter Bruksbil: Golf 5 TDI 4-motion Banebil: Audi 90q (x-audisentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Logisk sett burde det jo være mulig. Men det kommer vel ann på hvor firkanta de vil være... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Om bussen er regga som buss, å du ikke har busslappen, har du ikke lov å kjøre den, med mindre den blir omregga eller at du får busslapp. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Prøveskilt gjelder for bussen ikke for deg. Du kan øvelsekjøre med ledsager da... Øvelseskjøring og prøveskilt går ikke særlig godt overens. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 17 som skal kjøpe uregistrert bil må jo prøvekjøre... og her er det jo ikke snakk om aldri kjørt før... bare en forskjell på type last... :) Det skal legges til at det skulle være en humoristisk undertone på akkurat den da.. med tanke på at med en ledsager så kan faktisk den personen kjøre bussen hjem og problem løst.. :P For å forklare meg, teoribok til lastebil og buss er samme, med untak av last, kjøring er ikke stor forskjell. Da jeg tok lappene hadde jeg normal opplæring på lastebil, noen måneder senere tok jeg et par timer i bussen og oppkjøring samme dag. Så siden dette er kun transport av kjøretøyet hjem skulle jeg tro det ville være mulig med disp. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 *Legger seg med stor skam ned i støvet. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg