Gå til innhold

montere øyelokk?? lime?

Ranger emnet

Glenni23

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Dere forvirrer bare med å oppgi forskjellige typer lim, sikaflex er godt nok. Det er to plastikk biter vi snakker om;p

Bruk Sikaflex, jeg gjordet det på min.. Bestilte fra Norskbildelesenter så det fulgte med.

Det renner ikke for limet er så tykkt.

Veldig lett å få av hvis du skulle være uheldig å bomme litt, bare bruk en fuktig fille.

PS, Ikke få dette på fingrene mens du holder på, da vil det ikke se ut etter deg på lykta og øyelokkene.. Vær nøyaktig:)

Deretter teiper du med feks, maskeringsteip (slik som du bruker når du skal male innendørs) og teiper lykta/øyelokka fast i motorrommet slik at de holder seg til limet har stivna.

Sikaflex Tec 7 tørker faktisk utrolig raskt! (Det er feil at det tørker seint, kan være fra lim til lim..) Du kan fint bruke bilen etter 2-3timer..

Sikaflex finner du hos bilrekvisita, som biltema, Bilextra e.l..

Kjøp den som heter Tec 7. Veldig bra kvalitet.

Brukte denne også på Spoileren på bilen.

Dette klarer du uten problem;)

Dobbelsidig teip hadde jeg ikke stolt på, la oss si at det er fuktig i lufta, det regner (har regnet) eller er vinter så vil nok teipen gi slipp etterhvert.. Kunne like så greit bare brukt borrelås hvis du vil gå for noe slikt ;p

Bare et tips:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruke Sikaflex når man skal sette på takspoiler å da?

lime den på rute

Baklukespoiler som limes på et tak, så bruker man sikaflex;)

Det gjorde jeg hvertfall:)

Litt lurt å sjekke opp litt å kanskje se på bilder før man siterer;)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt mine øyelokk i 1 år nå festa med dobbeltsidig teip.. har ikke løsna en milimeter... har kjørt biln i børstevask og høyttryksspyla rett på øyelokka uten antydning til å løsne. tåler vær å vind uten problem. å du slipper å vente i flere timer med å kjøre bilen eller kjøre rundt med tape på lykta for holde det på plass. husk å rengjøre godt først så går det bra.. bruk gjerne rødsprit eller vanlig ruterens så sitter det mer en godt nok. å du slipper eventuelt søl med sikaflex liksom.

ser JeanDaniél er noe skeptisk til dobbeltsidig teip mn har han prøvd selv? :) hehe....

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt mine øyelokk i 1 år nå festa med dobbeltsidig teip.. har ikke løsna en milimeter... har kjørt biln i børstevask og høyttryksspyla rett på øyelokka uten antydning til å løsne. tåler vær å vind uten problem. å du slipper å vente i flere timer med å kjøre bilen eller kjøre rundt med tape på lykta for holde det på plass. husk å rengjøre godt først så går det bra.. bruk gjerne rødsprit eller vanlig ruterens så sitter det mer en godt nok. å du slipper eventuelt søl med sikaflex liksom.

ser JeanDaniél er noe skeptisk til dobbeltsidig teip mn har han prøvd selv? :) hehe....

hehe, nei har ikke prøvd meg, så jeg kan egentlig ikke anbefale noe heller ang teip;p

Er opp til vær enkelt, var bare et tips:)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips:) Prøvde først med dobbeltsidig teip. den sitter som et skudd selvom det har regna en uke i strekk nå. Var litt redd for å bruke sikaflex. Tenkte kanskje det kunne renne. Men hvis det er som du sier at den er tykk er vel det rimelig bra.

Hvis den løsner må jeg nok lime, men gidder ikke det før den faller av;)

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ramler ikke av o9m du har rengjort godt nok og du har brukt en bra teip.. den som jeg brukte var som sagt fra wurth. den skal nå være ganske bra. hatt mine på i 1 år å de sitter like godt nå som da jeg satte de på... lykke til å grattis me øyelokk:) hehe.

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wurth:) hehe.... mener torshov sin er gansk bra og.. 3M sin er også veldig bra. der de selger lakk og maling og slikt har de helt sikkrt teip å da.. helst noe merketeip da. wurth, scotch lr 3M.

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

funker ikke så veldig mye til å dempe skilt.. mn om du legger noen lag med teip oppå hverandre så kan d kanskje funke.. jeg fikk tak i meg butylband på wurth som jeg klina rundt på skltet og skrudde fast.. det sitter hvertfall som støp etter når det har begynt å sette seg.. dette etterlater ikke merker eller rester. ser ut som svart tyggis på rull.. kan minne litt om dobbeltsidig teip mn i tyggiskonsistens :P sikaflex er jo selvfølgelig en løsning om teipen løsner mn min har ikke løsna sidn jeg festa de for oer 1 år siden.. mn mn...

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider