Gå til innhold

Skjeve bremseskiver?

Ranger emnet

mnx

Anbefalte innlegg

Jeg begynte plutselig å oppleve vibrasjoner i rattet, og ellers i bilen. Det vibrerer jevnt, men værre i høyere fart. Og ved bremsing vibrerer det mye kraftigere.

Er dette tegn på skjeve bremseskiver? Er det noen annet som kan gi samme symptomer?

Edit: Har problemet både med sommerhjul og vinterhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi_s4

Kan være foringer i forstillinga. Hvilken mod a4 har du. Noen av dem har en råtten forstilling.

Jeg har 95 mod. Foringene har ikke vært byttet. Men trodde det pleide å komme sånne "klonke" lyder når de foringene gikk i stykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

kansje et dumt spm.. man har du skjekket at det er mer igjen av klossene dine?:)

En kamerat av meg overhalte bremsene for ikke så lenge siden, smurte og pusset vekk støv. Klossene så ut til å holde til våren i hvertfall. Kan det ha skjedd noe under monteringen igjen da? Var kun calipteren og klossene som blei løsnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har nok skjedd noe under montering...

annlegsflaten på skiva er ikke rett...det er ikke mye som skal til før du får kast i skivene.

du må ta av skivene å pusse anlegsflaten med smergelpapir...se også til at det ikke er noe dritt på anlegsflaten på skiva...

smør gjerne på litt kobberfett etterpå...så kommer dem lettere av ved neste bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

kansje et dumt spm.. man har du skjekket at det er mer igjen av klossene dine?:)

Var faktisk ikke så dumt spørsmål. Bremsene ble jo pusset og smørt for 4 uker siden, og da så bremeklossene fine ut. Jeg tok meg tid til å se på dem igjen idag, og vips, klossen på baksiden var helt spist opp. Kun metall mot metall, og litt ujevnheter på skiven. Merkelig?

Så nå blir det nye skiver og klosser.

Noen som vet om noen plasser det selges billige ventilerte skiver? Dvs. 8-900 kr for et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mnx

Jeg begynte plutselig å oppleve vibrasjoner i rattet, og ellers i bilen. Det vibrerer jevnt, men værre i høyere fart. Og ved bremsing vibrerer det mye kraftigere.

Er dette tegn på skjeve bremseskiver? Er det noen annet som kan gi samme symptomer?

Jeg har det samme problemet, rister veldig mye på 4 og 5 gir når jeg bremser. Problemet kom ca.3 uker jeg hadde skiftet bremseklossene og skivene. Vet dere hva det kan komme av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mnx

Var faktisk ikke så dumt spørsmål. Bremsene ble jo pusset og smørt for 4 uker siden, og da så bremeklossene fine ut. Jeg tok meg tid til å se på dem igjen idag, og vips, klossen på baksiden var helt spist opp. Kun metall mot metall, og litt ujevnheter på skiven. Merkelig?

Så nå blir det nye skiver og klosser.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Hvis du går inn på http://www.racingpower.no så koster det 1150kr + moms for gode hyperventilerte skiver til bilen din. Gir også 5-10 hk mer med de montert...

Oioi Trond, dette liker vi. Synd jeg kjøpte orginale skiver og klosser i går da, for jeg skulle gjerne hatt de 5-10 hk ekstra så jeg kunne flist deg, heahea Blei i hvertfall kvitt ristinga:)kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider