yengis Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 noen som har cruisecontrol med vakuumpumpe? skulle gjerne visst hva di 3 ledningene er til. tenker på + - og hva kan den tredje være til? noen som kan måle for meg og sjekke? Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 styrestrøm fra releet som sitter til venstre for pedalene. Som igjen får signalet sitt fra speedometer... mener jeg det er.. Alle ledningene ligger opplagt... Gjorde det i min. Bare å sette dit releet, styre-hendlen og pumpa. Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet September 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 jeg har en 240, med et eldre ledningsnett, så den cruisecontrolen jeg bestandig har hatt, drives av vakuumslange rett på innsuget. men etter at jeg satte i turbomotor, så må jeg ha ei vakuumpumpe som lager vakuumet til cruisecontrolen, fordi turboen lager trykk. så da vil jeg ødelegge vakuumklokka. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 fant ut idag at hvis jeg kobler blå på minus. grøn på pluss, så starter motoren. kobler jeg i tillegg den hvite på pluss, så klikker det, akkurat som er rele, også føles det som at den suger mere. noen som vet hvordan den motoren funker/er bygd opp? Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 jeg har en 240, med et eldre ledningsnett, så den cruisecontrolen jeg bestandig har hatt, drives av vakuumslange rett på innsuget. men etter at jeg satte i turbomotor, så må jeg ha ei vakuumpumpe som lager vakuumet til cruisecontrolen, fordi turboen lager trykk. så da vil jeg ødelegge vakuumklokka. Ok.. da er det forkjell fra 200 og 900 på den biten der.. For Cruise-kontrollen på 940 er helt eget vakum system.. Der vakumslangen fra pumpa kobles til belg som trekker seg sammen som en vaier er festet i og dermed styres gass spjeldet.. Bytter ut hjulet som vaieren er festet med i fra gasspedalen til et to vaier fester... Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.