eiv880 Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Hei! Har kjøpt meg Sierra nå, men hvilken motor sitter i? DOHC eller SOHC, eller ingen av delene? Har ikke så mye greie på det enda. :P Har ikke fått bilen hit enda heller. Er en 1992 modell Ford Sierra 2.0I CLX sedan med 125hk. EDIT: Og hvor får jeg kjøpt effektanlegg til disse bilene? Nytt spm: Hvilket såkalt effektanlegg er best til Sierra? Er det Simons? Hvor får jeg da kjøpt Simons billigest? Pedersen Racing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 er vell en dohc tenker jeg. Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Det er en DOHC ja, og det finnes ikke "effektanlegg" til den. Du kan kjøpe et såkalt effektanlegg, men det gir ingen økt effekt.... Det første du bør gjøre, er å rense kjøleanlegget skikkelig, da disse motorene fort går varm, og da går toppen til he**** ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiv880 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Nei, tenkte mer pga lyd. :P Hvilken eksos bør jeg kjøpe for å få grommest lyd da? :P Og hvor selger de det? Bilen er eid av bilmekaniker (eier av bilverksted), og har null rust i hjulbuene. Bestilte K&N-filter idag. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 blir grom lyd av denne med et filter:D høres ut som 300hk Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
indate Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Hva er den beste måten man kan rense kjøleanlegget på da? Har en Dohc i min sierra som har gått 270k uten skift av reg. kjede og olja er ikke bytta på 3 år (ca 50000km) pga oljepluggen er "rund" og har aldri fått rota meg til å kjøpe meg "grisepikk", men beste jeg har hatt i forhold til ventiltikking.. Ikke en eneste ulyd. Sliti med alle de andre sierra'ne jeg har hatt med tikk og "fordlukt" osvosv. Siter 92' Ford Sierra 2.0i CLXxX.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiv880 Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Så viss jeg skulle kjøpe ett "effektanlegg" da, hvilket burde jeg kjøpe? Simons? Hvilket gir best lyd, vil helst ha mørk grom lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Simons effekt anlegg ja!! En kompis av meg har de på sin sierra og de gjir GROOOOM lyd :D Siter Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jabirkeland Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Har simons defekt anlegg får grom lyd men.... jah ... det er vel det.. og det koster nesten ingenting hos bilxtra Siter 74" VW Boble 1303s - Prosjekt en eller annen moped i ca 9 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtx_fun Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 kjøp power filter. simons effektannlegg og thorsov 4" bak potte. rart dere sier så mye om disse doch motorene i sierra`n. jeg har hatt mange å aldri hatt problemer med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraStian Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Jeg fikk dette problemet med at hodet på oljepluggen ble rundt. Så jeg tok ei håndfil og filte ned sidene slik at jeg kunne bruke mindre fastnøkkel. Skal være 13mm og brukte da 12mm. Kjøpte ny plugg på biltema. Funket fint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Hvorfor vil du ha "grom" lyd på den bilen da? er det tøfft ellerno? Er jo ikke så kult med en bil som bråker masse, har enderør som en buss, og går som en dass..?? Bruk pengene på noe mere "fornuftig" isteden du ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Hvorfor vil du ha "grom" lyd på den bilen da? er det tøfft ellerno? Er jo ikke så kult med en bil som bråker masse, har enderør som en buss, og går som en dass..?? Bruk pengene på noe mere "fornuftig" isteden du ;) syns det er jævla rått jeg, få på busseksos... må bråka litt! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiv880 Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Ja, det er jo litt av sjarmen med en førstebil det, altså at det bråker litt. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Noen mener det er harry, men harry er jo tøft! men.. det som er skikkelig ekkelt og etter eieren syns han er SÅÅÅ kul og alle andre syns han er kul trur han... det er LATTERLIG og flaut... du får fint sladda me den bilen din, det skal jeg love deg. sierra er grom bil, har hatt mange sierra mk1'ere... lykke til Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg