Gå til innhold

Stort bensin forbruk på golf 4

Ranger emnet

Mrbing84

Anbefalte innlegg

har en 1.8 l golf 4, som bruker extremp mye bensin. kjørte tur re tur gol hønefoss en distanse på 133 km en vei. og den brukte nesten en full tank på turen. Syns dette var extremt mye i forhold til en 1.6 l passat jeg hadde tidligere. den brukte en tank tur re tur trondheim en distanse på 455 km. va er d som kan være galt?? å hvordan fikser jeg dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...hørtes rart ut ja mn..bruker ikke en hel tank fra tr.heim til oslo en gang jeg.har dog en 1.6 mn skal ikke gjøre noen stor forskjell. du har ikke lekkasje lr noe da? min kjører faktisk på 0,64 fra tr.heim til oslo med "litt" forbikjøringer:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... Det kommer helt an på hvordan du kjører det!

Om det er mye gass gass og brems brems så bruker du 5 ganger mere enn om du bare holder gassen på et og samma sted og har jevn fart

den veien du snakker om er svingete som faen, men å bruke full tank som da tilsvarer ca 40l? hørtes rart ut

anyway så er det ikke ille før du begynner å ligge på 1.4l/mila MINIMUM samma hvor pent du kjører ;) da velkommenerer jeg deg til min verden!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig høyt da..ikke helt normalt nei;)

men vil ikke påstå at hønefoss->gol er så veldig svingete da,.det er jo bare tull..

veien her er jo strake strekningen, dog veien til sokna (begynnelsen) er ganske så svingete.

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...