soNiXx Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Hei! Syntes jeg bare skal informere noen av dere som kanskje leser litt her, om at det faktisk er mulig og få litt mer "krutt i tønna" ut av motorene i Almeraen. Nå tar jeg for meg modellen N15, som ble levert med GA16DE og GA14DE. GTi ble levert med SR20DE, og SR20 deler finner du stort sett over alt. Autech modellene, og andre gromversjoner går jeg ikke inn på, da Norge fikk ingen VE maskiner orginalt i Almeraen. Dette kan du få kjøpt på nettet til en hyggelig pris: Manifold: XESpeed 4-2-1 Grenrør. 2.25" ut fra flens. (Erstatter flamekiller og den ene katalysatoren.) Kammer: JWT Kammer - Gir deg litt mer toppdrag, samt mer turtall på bunndraget. Luftfilter: APEXi leverer en luftfiltersats som på eBay er listet til Sentra B14 fra 1998. (1.6). Denne passer Almeraen, slik at luftmengdemåleren får riktig info. Anbefaler da et kaldluftsrør, med en 45 grader bøy ved innsuget. Eksos: 2.25" Fra manifod og ut. Lag en decat, f.eks hos Svendsen Eksos. Eventuelt hiv på en lyd-demper for og dempe lyden noe. GA motorene gir god lyd fra seg når du kjører med såppas åpent anlegg. Bensintrykksregulator: Får du kjøpt stort sett overalt. eBay har mye rimelig av bla. APEXi og GReddy. Her kan du finjustere trykket og få litt mer effekt og tenning. Anbefaler da at du laster ned et overvåkingssystem (Bruker selv NISSAN-ANALYTIC, samt en USB Consult kabel). Slik at du får riktig blandingsforhold mellom bensin, luft, etc. Innmat: Får du kjøpt bla. fra Australia. HotShot leverer komplett turbo-kit, men må nok modifiseres noe med tanke på plass. Har du AC, vil dette gå ut av vinduet. Eventuelt må du demontere AC. Adresser: http://www.eBay.com http://www.XESpeed.com Google (Skal legge ut en mer fyldig adresseliste når jeg finner de fram igjen.. :-) Antall effekt med N/A Tuning, er jeg ikke sikker på, men alle monner drar ;) Siter - 04" VW Golf 5 x 98" Nissan N15 Almera x 83" Audi 80 CL x 89" VW Caravelle Coach Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P-in-P Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Denne tråden liker jeg! Er ikke så veldig lenge før jeg kommer til å piffe opp Almeraen min litt og da tenkte jeg nettopp på å sette inn en SR20 motor, dersom jeg klarer å finne noen som har en liggende. Er det bare å smokke den rett inn eller er det mye jobb/deler som trengs? Trenger jeg å forsterke noe for å eventuelt få godkjent den (dersom jeg skulle ville det :P ) slik som bremser etc? Flott post! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg