Gå til innhold

Ts-w8102 horn bass?

Ranger emnet

karljoh

Anbefalte innlegg

Tenkte på å lage horn kasse til pioneer ts-w8102, eller kjøpe horn kasse til den. Lurte på om dette er smart, å om noen vet om noen nett sider som enten selger horn kasser eller vet hvordan du lager det. Laget ett par kasser før, men å lage horn kasse er 10 ganger så venskelig så vil helst kjøpe. Men om ikke det går prøver jeg å lage det. Om ingen her syns det er en dum ide å lage horn kasse til denne høytaleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt deg ny sub nå eller??

Skal du lage en hornkasse, så må det regnes ut osv, og det blir fort litt jobb med en slik kasse... Utifra det jeg kan se, så egner den seg ikke spesielt godt til en slik kasse heller, men det kan hende det gikk litt fort i svingene her, hehe...

Har du testet den i en 70,8 liter lukket kasse?

Si ifra hva du kommer frem til, så kan jeg godt formsy en kosse til bilen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen:)

Går litt fort i svingene ja:p, har ikke kjøpt den ennå. Men skal gjøre det til helgen tenker jeg, får den veldig rimelig. Grunnen til at jeg vil ha den i horn kasse er at jeg har kjøpt meg horn til hjemme bruk, lest mye bra om horn kasser. Å jeg har leste om en som hadde horn kasse til denne, men klarer ikke finne igjen det stedet jeg leste om det...

Det at det står anbefalt lokket kasse gjør at jeg lurer litt på om dette er smart, men de har kanskje ikke tengt på at noen vil ha horn kasse i bilen. Det er litt anderledes enn bass refleks rør å den type ting.

Sendte e-post til pioner.no får å høre om dette var smart eller dumt å bygge, venter ennå på svar fra dem. Prøvde meg her også får å se om det var noe godt svar å få ut av noen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt deg ny sub nå eller??

Skal du lage en hornkasse, så må det regnes ut osv, og det blir fort litt jobb med en slik kasse... Utifra det jeg kan se, så egner den seg ikke spesielt godt til en slik kasse heller, men det kan hende det gikk litt fort i svingene her, hehe...

Har du testet den i en 70,8 liter lukket kasse?

Si ifra hva du kommer frem til, så kan jeg godt formsy en kosse til bilen din ;)

Dette er ikke en sub man kjøper for å bygge en lukket kasse..

Sats heller på en 150 liters kasse og en 6" port som du tuner til du er fornøyd.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig...

Klarer ikke få tak i Dag Johansen heller.

Ikke noe svar fra pioneer.no ennå heller.

Å det at det står anbefalt lokket kasse må jo ha noe å si, men det opp til flere som sier at det ikke er veien å gå. Men jeg vet ikke lenger jeg, fortsatt lyst på horn kasse. Men om ikke horn kasse er det som spiller høyest kan det være det samme.

Noen som har har testet dette elementet i flere typer kasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men det er lukket kasse pioneer anbefaler...

Det står anbefalt antall liter for en lukket kasse, ikke at det er den mest optimale løsningen for denne subben.

Finn en SPL sub som spiller bedre i lukket enn hva den gjør i portet.

Selv har jeg to slike subber i en kasse på over 400 liter.

Hvor skal du bruke subben?

Om du ikke har en varebil ville jeg droppa hornløsningen hvertfall. Tar STOR plass.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider