Gå til innhold

Merkelig remote-problem..

Ranger emnet

Gandulf

Anbefalte innlegg

Har brukt en strømtyv på plussledninga inn på spilleren som jeg kobla remote-signalet på.

Dette har fungert greit fram til nå nettopp da forsterkeren rett og slett ikke vil slå seg på. For å få liv i spilleren må remoten kobles fra strømtyven, men med en gang jeg stikker ledninga inn i den slik at det blir kontakt, slår spilleren seg av :hvaskjera

Tidligere når jeg har vært plaget med dette har det bare vært at remoten ikke hadde kontakt, men nå skjønner jeg ingenting.. Er den borti jord noe sted eller? :confused:

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still multimeteret på sånn at det piper om det har kontakt. Altså, hold begge pinnene til multimeteret mot hverandre, å prøv alle innstillingene.. Når det piper har du funnet rett innstilling.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ble ikke noe lyd fra multimeteret når jeg stilte det inn på samme symbol som vist på bildet. Antar at jeg ikke har denne funksjonen da.

Men kan jeg utifra displayet se om det er en kortslutning?

'97 BMW 523i

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan målte du da? Holdt du ene enden av multimeteret i ledningsenden, og den andre mot GOD jord? Eller holdt du endene på multimeteret mot endene på ledningen?

Holdt pinnene mot hverandre slik du sa, det skal jo pipe da? Det gjør i alle fall de vi bruker på skolen (mener jeg da virkelig.. :wonder: )

'97 BMW 523i

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro remote ligger å kortslutter eller noe.. mn rart at ikke sikring går fyken da.legg en provisorisk kabel fra plussen du bruker og til remote på forsterker.. og prøv å legg en kabel fra pluss på forsterker til remote på forsterker for å se om kanskje remote på forsterker lr forsterker kan være defekt.. nuligens du har for lite strøm på batteriet til at spilleren klarer å holde seg på når du skrur på spiller for at når du skrur på spiller og forsterker så trekker forst. så mye strøm at spiller ikke får nok strøm.. om du skjønner. er litt trøtt så sikkrt masse skriveleif:) hehe..håper du blir noe klokere..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dette må prøves ut. Skjønte ikke helt hvorfor jeg skal prøve med kabel fra + på amp til remote på amp? Hvilken hensikt har dette?

Batteriet er ikke så dårlig, og all feilsøking har jeg gjort med motor i gang. Hvis spilleren er på og motor i gang, og jeg så prøver å koble til remote, slår spilleren seg av tvert..

'97 BMW 523i

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å koble vekk remoten bak på forsterkeren, å ta en ledning fra + på forsterker til remote uten spilleren og tenning på. Om forstekeren lyser, funker den.. Prøv så å slå på tenninga og spilleren.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"piperen" er feil metoden uansett... da mange -de fleste multimetere- piper på alt under 200ohm... du må ohme=måle motstanden, på instrumentet er simbolet for ohm/omega sett den til 2k område ;) da skal det måle alt over 100-1Kohm. men det er enkklere ting å prøve -slik bora og bandos nevner :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå det jeg sa da men... ny ledning... altså en annen ledining en den du har fra før... Kan gjerne gå ut døra og bak til forsterkeren...

Men hvis du bruker en "strømtyv" og denne skrur av spilleren så tar den vel også sikringen? Ellers høres dette du som skikkelig jalla kobling... da burde du kanskje få noen andre til å se over det...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå feilsøkt litt mer. Tok strøm fra + på amp og til remote, og da slo den seg på uten å mukke, så da er vel forsterkeren utelukket.

Prøvde så med ei anna ledning fra spilleren og bak til amp, og da fungerte det slik det skulle, spilleren slo seg ikke av. Da betyr vel det at remotekabelen er defekt/i kontakt med jord.

Remotekabelen er integrert i signalkabelen dvs. den ligger ikke på utsiden men inni selve isolasjonen helt frem til ca 10 cm. i hver ende. Derfor synes jeg det er litt rart at den skulle klare å komme i kontakt med jord =/

Får vel bare legge opp ny kabel da.

'97 BMW 523i

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider