Gå til innhold

Tenk miljø - tomgang miljø klistremerker/bilder. Hvor finner man dette?

Ranger emnet


_Evje_

Anbefalte innlegg

golfstrømmens intensitet har blitt redusert med 30% de siste årene, det er rein hysteri/myndighetene tjener fett på det.

Det er selvfølgelig bra at vi forsøker å hindre nedhogging av regnskogen og ekstreme inngrep i naturen, men å legge på avgifter og den slags på at en eller annen fattig taper bruker bilen sin att og fram til jobben er jo latterlig.

Vi bør heller satse på atomkraftverk og evt alternative ressurser... det er framtida.

Avgifter hjelper så lite at det bare er latterlig.

 

Helt enig. avgifter har ingen virkning uansett. Alle fortsetter å kjøre like mye som før. må bare spare inn på noe annet for å få råd til avgiftene :p Staten gjør alt for å få inn penger...

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva så om det blir noen tonn.

 

Kommer ikke akkurat til å påvirke klimaet for det.

Eller hva tror du??

 

Det påvirker i alle fall miljøet.

 

- Papir må produseres, og det forurenser. Om du ikke tror på at klimagasser fører til økt global oppvarming, kan du i alle fall tro på sur nedbør, lokal luftforurensing og luftveisplager denne produksjonen fører til.

 

- Papir lages fra treverk. Trær bidrar IKKE til mer oksygen på jorda (da de bruker like mye O2 som de produserer - havet/planteplankton gir derimot oksygenoverskudd), men de bidrar til å bevare artsmangsfoldet på jorda, og skog og artsmangfold som har brukt millioner av år på å utvikle seg til det det er i dag bør ha en egenverdi som alle ser.

 

- Papir blir til søppel. Det er nesten ikke nok plass til søppel i verden, og papiret bruker lang tid på å brytes ned (noe som fører til at det ofte må brennes, og det forurenser lufta). I tillegg blir ikke gater og byer noe særlig pene av tusenvis av kvitteringer spredt utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke helt skjønt det poenget med at golfstrømmen snur eller? :P

 

 

Eirik

 

den har blitt redusert med 30% den gutten min, jeg er fullt klar over at hvis den snur får vi kanskje "istid" her. Spesielt i nordlige områder;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du inrømmer det selv ja.. fint at alle andre slipper og fortelle deg det da :D

 

men er ikke så jævelig dyrt heller sjeldent at folk bruker ca 1/3 av lønna på bensin til og fra arbeid som de gjør i andre land. Med mindre du har en sliten 240 eller noe som burde vært på høggern forlengst, Men om vi har lang vei til jobb har vi fratrekk på skatten, 2660 kr for årsavgift er heller ikke dyrt i forhold til hva vi tjener.

Greit nok staten har en ekstrem høy % andel på bensin/diesel og div andre ting men faen har du ikke råd til og råne rundt så gi faen og finn på noe bedre og gjøre enn og sniffe seg høy på råttene trær og tærnigner som henger i speilet.

 

Nei slutt og syt, men godt og se at det finnes folk her inne som tenker på miljø og ikke bare gir faen..

 

Små bekker blir til store elver.

Så om alle faktisk gjør litt så blir det til noe til slutt uansett om andre land gir faen.

 

 

 

wow, si meg en ting... er du trygve hegnar i forkledning eller?

ånei, du kjører jo golf 3 cab.. stemmer det.

 

si meg en ting, du er vel typen med syltestrikker eller hårstrikker rundt ei oppbretta buksa du?!

 

Nå fikk du like mye av min tid som du er lite verdt.

Men nå må jeg ut å starte opp bilane litt jeg, latt dem gå på tomgang. Kjøre litt jordebil osv.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er en av klimaværstingene her på forumet, jeg forurenser,stiller opp dieselpumper og fjerne katalysatorer og det som verre er.

 

Hva er grunnen?

 

Jeg har lyst på Palmer og sandstrand her!

 

Hvis du vil ha sandstrand her bør du sette inn katalysatoren igjen. Da får du nemlig høyere CO2-utslipp.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slædding på snø OG asfalt i Norge > slædde på asfalt i Norge :P

For å få det litt seriøst, jeg har bodd på Kypros, vinterne der er helt ubrukelige, for kaldt til å bade, for kaldt for shorts og t-skjorte på vinteren, mye diggere med litt snø og kulde som lyser opp den mørke vinteren.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slædding på snø OG asfalt i Norge > slædde på asfalt i Norge :P

For å få det litt seriøst, jeg har bodd på Kypros, vinterne der er helt ubrukelige, for kaldt til å bade, for kaldt for shorts og t-skjorte på vinteren, mye diggere med litt snø og kulde som lyser opp den mørke vinteren.

 

 

Eirik

 

Samme i Spania, går greit å ha på shorts og tshorte, men nytter ikke å bade.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pokker heller! La oss alle bare slutte å kjøre bil. Begynn og gå, bruk en hest. sånn som i gamledager! :p

 

Må bare komentere her. Hadde alle brukt hest hadde det blitt MER CO2 i lufta enn det er nå. Ja faktisk! Dette er forska på og resultater viser at det var mye mer co2 i lufta over london på 1800-tallet enn det er i dag.

 

Hvis dere hadde sett begge sider av forsking og ikke bare den miljø "hysteriske" siden hadde dere sett at det er mye faenskap.

 

Alt dette som skjer har skjedd før og vil skje igjen uavhengig av menneskers innflytelse på klimaet, eneste forskjellen som er nå er at det går pittelitt fortere enn det har gått før. Mennesker kan kansje utsette eller framskynne klimaendringer, men det kommer til å skje før eller siden, uansett!

 

Det er også veldig uklare resultater mht solas påvirking, aktiviteten på sola er stor, og har vært det i noen tiår, dvs den sender mer stråling på jorda og hva vil det si? Jo! temperaturen stiger. Jordas indre aktivitet er heller ikke tatt med i klimaforskingen i noen stor grad.

 

Det har vært varme tider før også, det har vært registrert temperaturer i ca 100 år, men dersom du har en bestefar eller bestemor, spør han/hun om dems bestefar/bestemor hørte noe om rart klima da de var unge.

Det er også skrevet ned, veldig tynt om varme vintre, mye regn osv på 1700-1800 tallet. Hvorfor ser vi bare at temperaturen har stige på diverse forskingsresultater?

Jo fordi disse resultatene er basert på 100år, hva faen er 100år?

Det ble varmere etter en kald periode, det kommer til å bli kaldere igjen om noen år, kansje 10, kansje 20 eller 50.

 

Om norge slutter å kjøre biler eller ikke har ingen verdens ting å si. Ett, jepp! ETT kullkraftverk i Kina produserer like mye "dritt" på EN dag som hele norges bilpark gjør på ett år!

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett, jepp! ETT kullkraftverk i Kina produserer like mye "dritt" på EN dag som hele norges bilpark gjør på ett år!

 

 

Dette er sant, og sykt trist. Det virker som dråper i havet om jeg velger å sykle til jobben fremfor å gå, når man ser det i en slik sammenheng.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår