Gå til innhold

Stubb:240-turbo

Ranger emnet

stubb

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om prosjektet mitt. Utgangspunktet en 240 92.mod med FD motor.

Gikk til innkjøp av en 98 mod FK som hadde gått ca 100000km.

Ribba nye motorn helt, skifta:

stempelringer, rådelager, veivlager, ALT av pakninger, reg reim med strammer, fordelerlokk og rotor, termostat, vannpumpe, lmm, lambdasonde+++

*Forsterket 740 turbo clutch

*Større intercooler

*Eiker felger

*3" Jt eksosanlegg

*Lesjøfors senkesett

*Chipp

*Kjøpt inn styrenheter

*Nye ekspansjonstanker

Tenkte å starte med å bruke m47 kassa til noe annet dukker opp.

108.jpg

110.jpg

Gamle motor

CIMG0611.jpg

Nye motoren

CIMG0613.jpg

CIMG0625.jpg

CIMG0626.jpg

Montering av større cooler

CIMG0634.jpg

En del silikonslanger fra Japan

CIMG0628.jpg

Motor på vei inn

CIMG0637.jpg

Motor og diverse på plass

* Subaru Impreza WRX STI

-Volvo 240 Turbo prosjekt

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

-Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så bra ut, veldig strøken bil og motor, Her skal jeg følge mere med:)

Takker for hyggelig tilbakemelding.

Ute og kjørte den en tur istad, når man slepper gassen så stopper den, noen som har no forslag?

* Subaru Impreza WRX STI

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil det der.. Mye ga du for motoren..?

Ang problemet ditt, har du åpen dump?

Ga 6000 for motoren med turbo, dynamo, starter og diverse annet.

Har ikke dump nei, bare åpent filter. Hadde samme problemer tidligere med en 740 men der hadde jeg dump.

* Subaru Impreza WRX STI

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke speedometer, men den går som ei klokke alikevell :) så jeg skjønner egentlig ikke hva man trenger det etter!? hehe..

Har man en dump med bare 1 stempel og mater ut 2. gir og tråkker inn cluchen så kan motoren stoppe fordi den drar inn alt for mye falskluft før den rekker å lukke stempelet, men uten dump aner jeg ikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalet fra speedometer brukes av hjernen til å styre tomgang. Uten signalet vet jo ikke bensinhjernen om man bremser på gira, eller om den skal holde tomgang når turtallet nærmer seg det området.

Mangler speedo på min bil også, og der faller turtallet lovlig langt ned (stopper en sjelden gang) når man tramper clutch (spesielt etter motorbrems). Smeller også litt i eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalet fra speedometer brukes av hjernen til å styre tomgang. Uten signalet vet jo ikke bensinhjernen om man bremser på gira, eller om den skal holde tomgang når turtallet nærmer seg det området.

Mangler speedo på min bil også, og der faller turtallet lovlig langt ned (stopper en sjelden gang) når man tramper clutch (spesielt etter motorbrems). Smeller også litt i eksosen.

Thank you!:)

hehe..

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk tomgangsmotoren din du, ofte trøbbel med de, har du lagd uttak til den på de nye røra dine f.eks?

Har rensa den, også prøvd og bytte til en annen. Har lagd uttak på det nye røret ja..

* Subaru Impreza WRX STI

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få lest ut feilkoder idag :)

Prøve å få lagt ut no mere bilder i dag også.

* Subaru Impreza WRX STI

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider