Gå til innhold

K 04 Turbo ?

Ranger emnet


VW4

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med K 04 turbo på Golf4? Hvordan tar motoren "i mot" denne turboen? Hvor mye mer effekt gir den, hva lader den? Hva er ca. pris på denne turboen? Er den ikke ganske dyr? Hørt at den er ganske krem blandt turbo dette her?

X: 2002 Yamaha R6

X: 2000 Golf

X: 1999 Audi TT

X: 2000 Golf 4 Jubileum

X: 1998 Golf 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt erfaring med og er ikke noen ekspert på dette området, men etter hva jeg vet så er svarene følgende:

 

Hvordan tar motoren "i mot" denne turboen?

 

Denne turboen står orginalt i S3 og TT 225 hk. Den skal passe direkte som rein utbytte turbo.

 

Hvor mye mer effekt gir den, hva lader den?

 

Aner ikke hva den lader, men effekten er nok avhengig av motorstyringen. Med K04, chip og effektanlegg så skal man få ca 240 hk. Bytter man dyser og monterer større intercooler så kan man vel få en ca 250 hk.

 

Er den ikke ganske dyr?

 

Har en kamerat som vurderer å bytte til denne turboen på sin bil. Venter på pris. Skal poste når han får pris.

 

Krem blandt turboer?

 

Tror ikke K04 er den turboen som står i de heftigste 1.8 rundt om. Tror ikke man kommer over 300 med den.

 

Dette er hva jeg vet, alle som vil står fritt til å rette på meg! :D

 

Dette skulle vel egentlig Rozar svart på. Han har jo tross alt over 300 hk i sin A3. Han har vel en APR turbo i sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Har ikke hatt erfaring med og er ikke noen ekspert på dette området, men etter hva jeg vet så er svarene følgende:

 

Hvordan tar motoren "i mot" denne turboen?

 

Denne turboen står orginalt i S3 og TT 225 hk. Den skal passe direkte som rein utbytte turbo.

 

Hvor mye mer effekt gir den, hva lader den?

 

Aner ikke hva den lader, men effekten er nok avhengig av motorstyringen. Med K04, chip og effektanlegg så skal man få ca 240 hk. Bytter man dyser og monterer større intercooler så kan man vel få en ca 250 hk.

 

Er den ikke ganske dyr?

 

Har en kamerat som vurderer å bytte til denne turboen på sin bil. Venter på pris. Skal poste når han får pris.

 

Krem blandt turboer?

 

Tror ikke K04 er den turboen som står i de heftigste 1.8 rundt om. Tror ikke man kommer over 300 med den.

 

Dette er hva jeg vet, alle som vil står fritt til å rette på meg! :D

 

Dette skulle vel egentlig Rozar svart på. Han har jo tross alt over 300 hk i sin A3. Han har vel en APR turbo i sin.

 

Her er jeg.. ;)

 

Har et kit med en liten Garrett GT25 turbo på... :D leverer vel luft til en 360-370Hk..

 

Skal selge dette ferdig montert for 40.000,- Da kan jeg garantere ca. 280-290Hk på hjulene (FWD, gang med 1,13 for å få ca. motoreffekt).. 300-320Hk med FMIC (10.000,- tillegg).. Får mye mer igjen for pengene da enn med en K04 oppgradering. Eneste du trenger å bytte fra stock bil er min. 2,5" eksos (kan også lage 3" anlegg etter ønske for en veldig rimelig penge) og clutch.. på clutchsiden finnes det flere alternativer i forskjellige prisklasser..

 

Skal ha bra flaks for å klare å bremse 240 ekte hk i motoren med en K04.. Da dysene sliter med å levere bensin til en slik effekt.. Er dessuten ikke samme K04 turbo i S3/TT som den oppgraderingsturboen du får for K03'n. Sitter bl.a annen manifold på S3..

 

Komplett kit med K04, bensintrykksregulator, FMIC, program og eksos vil begynne å nærme seg 38-40.000,- Større dyser kommer vel brått på en 6000,- til..

 

Bare for moro skyld, har lagt in bilen min på cardomain, står alle specs på bilen der.. :)

 

http://members.cardomain.com/rozar

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir klokere hver gang du skriver. :D Er det apr stage III du kjører?

Går det an å bruke det kittet du har på en hverdagsbil hvis man oppgraderer clutch og monterer riktig eksos?

Er det et kit du selger/importerer/lager eller er det det kittet som er montert i bilen din i dag som skal byttes til noe værre? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

 

Her er jeg.. ;)

 

Har et kit med en liten Garrett GT25 turbo på... :D leverer vel luft til en 360-370Hk..

 

Skal selge dette ferdig montert for 40.000,- Da kan jeg garantere ca. 280-290Hk på hjulene (FWD, gang med 1,13 for å få ca. motoreffekt).. 300-320Hk med FMIC (10.000,- tillegg).. Får mye mer igjen for pengene da enn med en K04 oppgradering. Eneste du trenger å bytte fra stock bil er min. 2,5" eksos (kan også lage 3" anlegg etter ønske for en veldig rimelig penge) og clutch.. på clutchsiden finnes det flere alternativer i forskjellige prisklasser..

 

Skal ha bra flaks for å klare å bremse 240 ekte hk i motoren med en K04.. Da dysene sliter med å levere bensin til en slik effekt.. Er dessuten ikke samme K04 turbo i S3/TT som den oppgraderingsturboen du får for K03'n. Sitter bl.a annen manifold på S3..

 

Komplett kit med K04, bensintrykksregulator, FMIC, program og eksos vil begynne å nærme seg 38-40.000,- Større dyser kommer vel brått på en 6000,- til..

 

Bare for moro skyld, har lagt in bilen min på cardomain, står alle specs på bilen der.. :)

 

http://members.cardomain.com/rozar

 

fy faen for en sinsykt rå a3:D :eek:

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye nyttig info! Sånn skal bilforumet.net være syntes jeg!

Men må jeg bytte clutch hvis jeg setter på en K04? Dyser må byttes? Hvor går evnt. grensen for ting som må byttes, tenker da på x antall ekstra hk, større turbo osv. uten for å gjøre for store modifikasjoner, skal liksom være en bil i dagligdags bruk..Men rundt 230 hk hadde vært moro..Hvor mye koster det å registrere den med større turbo?

X: 2002 Yamaha R6

X: 2000 Golf

X: 1999 Audi TT

X: 2000 Golf 4 Jubileum

X: 1998 Golf 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vanligste kittene er K04 turbo, chip, eksos og dyser. Da får du ca 230hk. Så kommer eventuelt større intercooler osv.

Om du må bytte clutch finner du fort ut... Men siden det er 2wd så trenger du det sikkert ikke ved 230hk!

Koster forsåvidt ingen ting (avgift) å bytte turbo. Ingen kan bevise at du har flere hk i bilen din etter turbobytte!

Men hvis du sier fra at du har 230hk, så må du betale effektavgift til staten. Men hvem gjør det?

 

 

Dahlback: http://www.dahlbackracing.se/

Ace: http://www.ace-competition.com/index.php?page=tuning&model=volkswagen_golf_tuning&id=15&moreinfo=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

De vanligste kittene er K04 turbo, chip, eksos og dyser. Da får du ca 230hk. Så kommer eventuelt større intercooler osv.

Om du må bytte clutch finner du fort ut... Men siden det er 2wd så trenger du det sikkert ikke ved 230hk!

Koster forsåvidt ingen ting (avgift) å bytte turbo. Ingen kan bevise at du har flere hk i bilen din etter turbobytte!

Men hvis du sier fra at du har 230hk, så må du betale effektavgift til staten. Men hvem gjør det?

 

 

Dahlback: http://www.dahlbackracing.se/

Ace: http://www.ace-competition.com/index.php?page=tuning&model=volkswagen_golf_tuning&id=15&moreinfo=true

 

Når jeg kjørte med K04 i bilen min fikk jeg den ikke til å holde med en vanlig oppgradert Sachs organisk lamell engang over tid.. gikk med 2stk lameller i løpet av en sesong.. Dog på original trykkplate. EBC sitt clutch-kit med oppgradert trykkplate burde nok kunne klare å holde en K04 oppgradering en stund i alle fall..

 

Men som sagt.. Kjønner ikke helt vitsen med å kjøre med K04 oppsett når det er liten prisforskjell opp til noe som fungerer utrolig mye bedre.. Dette ene kit'et mitt er jo med innkjørt turbo, så jeg selger det ferdig montert for 40.. Men hvis du leverer en helt stock bil med 1,8T motor så skal jeg klare å levere den til deg ferdig montert med 300-320 forhjulshester for 65.000,- med eksos, men uten clutch.. splitter nytt..

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

 

Men som sagt.. Kjønner ikke helt vitsen med å kjøre med K04 oppsett når det er liten prisforskjell opp til noe som fungerer utrolig mye bedre.. Dette ene kit'et mitt er jo med innkjørt turbo, så jeg selger det ferdig montert for 40.. Men hvis du leverer en helt stock bil med 1,8T motor så skal jeg klare å levere den til deg ferdig montert med 300-320 forhjulshester for 65.000,- med eksos, men uten clutch.. splitter nytt..

 

Vil dette kit'et kunne tilpasses Seat ibiza 1,8 T også? Er 65 000.- med eller uten intercooler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

 

Vil dette kit'et kunne tilpasses Seat ibiza 1,8 T også? Er 65 000.- med eller uten intercooler?

 

65.000,- er med intercooler og eksos.. uten clutch.. regner med at det skal være mulig å få det til på en ibiza også.. er jo tross alt samme motoren..

 

Men håper jo på å få solgt det samme kitet men med min nesten nye turbo på til 40/evt. 50.000,- uten/med FMIC først da alt annet i kitet er nytt.. har jo bare gått 1200mil..

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår