JoeErgen Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Jeg har kjøpt meg en turteller, men sliter med å komme til i instumenthuset. Tilkoblingen er jo grei, men hvordan kommer jeg til, så jeg får bytta ut klokka? etter hva jeg kan se må jeg ut med ratt, og rattsatammen osv. Men det kan da ikke være så bannskelig å bare få bytta f.eks noen lyspærer? Hva er det jeg overser? Siter ->*Automatiker forum*<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furset Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Veldig enkelt egentlig, av med ratttet og panelet under rattstammen. Trykk handa underfra og opp bak instrumenthuset og skru av speedometer wire, når denne er skrudd ut kan du bare lirke instrumenthuset ut mot deg og ta det helt ut! Kanskje du må løsne litt på lufterøret som går til venstre luftedysa! Speedometerwire muttern er gullfarga og sitter midt bak instrumenthuset rett bak centeret på speedometeret! Siter NÅ: Mercedes-Benz 190E 2.5-16v 91mod Mercedes-Benz 190E 2.3(16vplast) 86mod Mercedes-Benz 190E 2.3 88mod Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeErgen Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Var det jeg trodde ja. Men jeg kiket i Haynes boka. Der sto det at ny "rattbult" kreves ved demontering. Stemmer det? Siter ->*Automatiker forum*<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 stemmer ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_No_Name Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Stortsett alt bak/oppe ved ratt stammen på en 190 er satt sammen av en tosk av en tysker..Trodde ikke det var mulig og lage noe så trangt og rart jeg.. Siter zzZZzzZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Mens vi er inne på dette med turteller. Min virker ikke. Hvor skal jeg sjekke først? Evnt, hvor skal jeg koble meg inn hvis jeg trekker en ny ledning fra coilen? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeErgen Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Jeg kobla 2 kabler fra pluss på batteriet og til turtellern, der det står pluss. (disse kan selvfølgelig laskes sammen) TD er kobla til en liten stjerneskrue på toppen av venstre hjulbue. Metallet på turteller la jeg til gods, å da funke den fint=) tilkoblingen var veldig enkel, men jeg håpet at jeg slapp å ta av ratt osv. For en elendig patent! Siter ->*Automatiker forum*<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Trenger ikke ta av rattet. Tar aldri av rattet når jeg er ut med instrumenthus jeg. Er bare å dra det forsiktig ut å ta av vaier. Ikke vanskeligere enn det. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furset Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Trenger ikke ta av rattet. Tar aldri av rattet når jeg er ut med instrumenthus jeg. Er bare å dra det forsiktig ut å ta av vaier. Ikke vanskeligere enn det. Ikke alle som har wir som rekker så langt! Anbefaler ikke for dere andre å dra å slite i speedometerwiren!!!!! Siter NÅ: Mercedes-Benz 190E 2.5-16v 91mod Mercedes-Benz 190E 2.3(16vplast) 86mod Mercedes-Benz 190E 2.3 88mod Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 do what has to be done er det ikke det dem sier hehe, har du noen bedre løsning furset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furset Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 do what has to be done er det ikke det dem sier hehe, har du noen bedre løsning furset? Det er ingen problemer å løsne speedometerwire ved å ta hånden rundt under rattstammen og opp! Siter NÅ: Mercedes-Benz 190E 2.5-16v 91mod Mercedes-Benz 190E 2.3(16vplast) 86mod Mercedes-Benz 190E 2.3 88mod Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg