terhoy Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Hei og hallo. Jeg har kjøpt et tilhengerprosjekt (til fruens utilslørte latter):tannløs: . Det er en Tredal T-12-BBK fra tidlig 90 tall. Er kommet godt i gang med ny bunn og lys i lyktene. Men jeg mangler bremsetrommel til ene akselen. Er kommet fram til at den har en diamter på 160 mm, akseltykkelse 25mm og 35 mm brede bremseband. Boltsenter er 10 cm. Så hvorfor lage en tråd om dette? Jo, dette er et økonomiprosjekt. Hengeren skal brukes bak traktoren og trenger ikke særlig gode bremser. Så mitt spørsmål er om jeg enten må bite i den sure (og rustne akselen) og kjøpe ny til ca 2.000 (og høre fruen le godt):lol: eller om noen aner, kan tenke seg, en trommel til en bil som kan passe?:cheers: Mvh Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 det GÅR ann og kjøre uten bremser også :D ellers ville jeg prøv på autodb og legge inn en annonse der og jskke på finn. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Har de ikke universale hengerbrems-deler på Biltema...? Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terhoy Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Fant noe interessant på Biltema, Akseltapp "Opel" Ø 40 mm, artikkel nr 41-030. Kanskje det er veien å gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 2000 for en trommel? Det var ikke snaut... Det er ikke så mange som produserer bremser til hengere, sannsynligvis står det på et merkeskilt på draget hvilket fabrikat det er snakk om. De mest brukte er Peitz, Knott og AL-KO. Sjekk opp i det og søk litt på nettet, så finner du kanskje noe billigere. Utrolig hvordan prisen stiger hvis det står Tredal eller Gaupen på eska! ;) Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terhoy Skrevet September 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Hei og takk for svar. Det er Al-ko som har produsert understellet her. Har lett rundt på mclea.no og valeryd.no men må si at også de har stive priser....:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg