drawz Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Ingen av de feilkodene du har listet opp er TPS. Du har feilkode på veivføler (kan være fordi bilen ikke gikk når du testet) og lav batterispenning. TPSen går sjelden i stykker, for den er bare et potensiometer. Sitter som nevnt på spjeldhuset, svart firkantet sak. Ingen grunn til å bytte hele spjeldhuset i hvert fall. Så det er veivføleren jeg må bytte da? :) den du mener som er den svarte firkantete saken? Siter BMW 3-Series E46 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drawz Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 hjelp? Siter BMW 3-Series E46 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Veldig greit igrunn, de tok 150,- for å koble opp, lese av, og slette feilkoden på airbag'ene på min hos O.P. Fure i Bodø... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drawz Skrevet September 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 ga meg ikke mye svar det der :P Siter BMW 3-Series E46 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Hehe :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Så det er veivføleren jeg må bytte da? :) den du mener som er den svarte firkantete saken? Jeg vet ikke hvorfor du plutselig begynte å bable om TPS, men du har i hvert fall ikke feilkode på den som jeg kan se. Den svarte firkantede saken er TPS, ikke veivføler. Hvis veivføleren er gåen, vil turtallsperra settes til 4500rpm. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drawz Skrevet September 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Jeg vet ikke hvorfor du plutselig begynte å bable om TPS, men du har i hvert fall ikke feilkode på den som jeg kan se. Den svarte firkantede saken er TPS, ikke veivføler. Hvis veivføleren er gåen, vil turtallsperra settes til 4500rpm. da er det TPS'en.. For jeg har ikke 4500rpm på turtallsperra. har jo feilkode **_* som er 21? hvis jeg ikke har forstått dette feil. og kode 21 er - Throttle position sensor, High voltage. hvis det har seg slik at jeg har misforstårr dette, kan ikke du forklare det for meg? :) Siter BMW 3-Series E46 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Du har alldeles rett. Det er jeg som er så skeiv i øynene at jeg leste **_* som *_** (altså "start på diagnose"). Sjekk kontakten og ledninger før du bytter TPS da. Det er ikke noen god grunn til at den skal gå i stykker. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drawz Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Du har alldeles rett. Det er jeg som er så skeiv i øynene at jeg leste **_* som *_** (altså "start på diagnose"). Sjekk kontakten og ledninger før du bytter TPS da. Det er ikke noen god grunn til at den skal gå i stykker. hehe, går greit det. Alle gjør feil :) har sjekket kable osv. men ingen forskjell. Så jeg regner med at jeg må bytte den ut. Hvis ikke du eller noen andre har noen andre tips om hva jeg kan gjøre? :) Siter BMW 3-Series E46 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Hvis du har et multimeter kan du sjekke om motstanden over to av pinnene (vet ikke hvilke) endrer seg når du åpner spjeldet. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drawz Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Hvis du har et multimeter kan du sjekke om motstanden over to av pinnene (vet ikke hvilke) endrer seg når du åpner spjeldet. skal prøve det når jeg kommer hjem fra jobb :) men det som er rart er at den lampen kommer ikke når bilen står på tomgang. bare når jeg kjører. Så det er noe veldig rart der en plass :P Siter BMW 3-Series E46 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg