Gå til innhold

Motorelektrisk feil, lampe lyser

Ranger emnet


drawz

Anbefalte innlegg

Ingen av de feilkodene du har listet opp er TPS. Du har feilkode på veivføler (kan være fordi bilen ikke gikk når du testet) og lav batterispenning.

 

TPSen går sjelden i stykker, for den er bare et potensiometer. Sitter som nevnt på spjeldhuset, svart firkantet sak. Ingen grunn til å bytte hele spjeldhuset i hvert fall.

 

Så det er veivføleren jeg må bytte da? :) den du mener som er den svarte firkantete saken?

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er veivføleren jeg må bytte da? :) den du mener som er den svarte firkantete saken?

 

Jeg vet ikke hvorfor du plutselig begynte å bable om TPS, men du har i hvert fall ikke feilkode på den som jeg kan se. Den svarte firkantede saken er TPS, ikke veivføler. Hvis veivføleren er gåen, vil turtallsperra settes til 4500rpm.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor du plutselig begynte å bable om TPS, men du har i hvert fall ikke feilkode på den som jeg kan se. Den svarte firkantede saken er TPS, ikke veivføler. Hvis veivføleren er gåen, vil turtallsperra settes til 4500rpm.

 

da er det TPS'en.. For jeg har ikke 4500rpm på turtallsperra.

 

har jo feilkode **_* som er 21? hvis jeg ikke har forstått dette feil. og kode 21 er - Throttle position sensor, High voltage.

 

hvis det har seg slik at jeg har misforstårr dette, kan ikke du forklare det for meg? :)

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har alldeles rett. Det er jeg som er så skeiv i øynene at jeg leste **_* som *_** (altså "start på diagnose"). Sjekk kontakten og ledninger før du bytter TPS da. Det er ikke noen god grunn til at den skal gå i stykker.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har alldeles rett. Det er jeg som er så skeiv i øynene at jeg leste **_* som *_** (altså "start på diagnose"). Sjekk kontakten og ledninger før du bytter TPS da. Det er ikke noen god grunn til at den skal gå i stykker.

 

hehe, går greit det. Alle gjør feil :)

 

har sjekket kable osv. men ingen forskjell. Så jeg regner med at jeg må bytte den ut. Hvis ikke du eller noen andre har noen andre tips om hva jeg kan gjøre? :)

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et multimeter kan du sjekke om motstanden over to av pinnene (vet ikke hvilke) endrer seg når du åpner spjeldet.

 

skal prøve det når jeg kommer hjem fra jobb :) men det som er rart er at den lampen kommer ikke når bilen står på tomgang. bare når jeg kjører. Så det er noe veldig rart der en plass :P

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår