Gå til innhold

Eu Kontroll

Ranger emnet


volvo140lover

Anbefalte innlegg

hmm, håper på at den går igjennom med biltema fjærer bak å senkefjærer forran, er vel lov å prøve, jeg snakka med bt, de sa: hele september var fullt, å de kommer ikke til å godkjenne senke sette siden fjærene detter av bak når den heises opp, å kostere dempere koster 7000 hos pedersen racing. så tenkte jeg at siden fjærene ikke detter av forann men bak, så bytter jeg de bak å prøver?

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt her, om det er greit. Skal få godkjent lesjøforsene mine jeg óg, men trenger jeg papirer på mine bisltein cs? Fyren på pedersens racing sa det ikke var noe problem, fordi det ikke stod noe sted at dem er kortere enn originale dempere. Men jeg har hørt mye rart om pedersens i det siste, så er det noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden din litt jeg også..

 

Jeg har samma problem som trådstarter. Altså senkesett, men ikke i vognkort..

Bak har jeg såkalte hijackers-dempere, som er en anelse kortere enn 240 uten hijackers, så bak er dem ikke løs, heller ikke foran.. Fjærene mine er sorte (fra pedersens), men møkkete, så vanskelig å se forskjell på disse kontra orginale.. Min bil ser heller ikke så veldig lav ut.. Men ser heller ikke orginal ut, for en volvokjent person.. :p

 

Har også 3" JT med 2 potter.. B230A-motor..

 

 

Kommer jeg til å ha noen problemer, tro? :watchout

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden din litt jeg også..

 

Jeg har samma problem som trådstarter. Altså senkesett, men ikke i vognkort..

Bak har jeg såkalte hijackers-dempere, som er en anelse kortere enn 240 uten hijackers, så bak er dem ikke løs, heller ikke foran.. Fjærene mine er sorte (fra pedersens), men møkkete, så vanskelig å se forskjell på disse kontra orginale.. Min bil ser heller ikke så veldig lav ut.. Men ser heller ikke orginal ut, for en volvokjent person.. :p

 

Har også 3" JT med 2 potter.. B230A-motor..

 

 

Kommer jeg til å ha noen problemer, tro? :watchout

 

 

 

 

har sorte jeg å, de ser orginale ut å bilen er ser ikke lav ut vis du ikke ser på den med volvo øyne:S jeg får bare prøve, å se hva som skjer.

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det dere kan gjøre, er å ringe verksteder da..

verksteder som er slapphendt med slike, er somregel de som også driver feks den lokale bensinstasjonen, m.m.

 

Er jo bare å ringe og si: hei, jeg har en senket 240.. men jeg har ikke mulighet å få godkjent senkefjærene før eu kontroll-fristen min. Kan dere se bortifra dette v/ eukontroll? Jeg har jo tüv på¨fjærer og alt...

 

Om de sier nei, så bare ringer dere videre :P

Om ingen sier ja, så får dere bare møte opp.. bare pass på å ikke røp hvem dere er da, når dere skal godkjenne.

 

Ellers, tror jeg det kan være en idè å ikke ta godkjenningen hos feks Volvo.. De ser det jo med en gang, men hvem husker EGENTLIG hvordan en original 240 ser ut under? ;)

 

Jeg har selv gjort slikt før jeg godjkente saker.. dvs. jeg ringte og spurte om jeg måtte skru av ting før eu, eller om jeg kunne bare la det være på.. Det gikk somregel veldig fint.

 

Klarte også en gang å mase meg unna CO målingen på b19a.. Pga. jeg sa: fan, må jeg få justert gasseren nå? skal jo bytte motoren snart uansett.

 

hehe.. Det er ikke alltid folk bryr seg så mye :P

Sorte fjærer tror jeg gjerne går fint gjennom.

 

Ellers, er vel ikke problemet bakfjærer v/ godkjenning av senkefjærer (de bak er jo skrudd fast!). Men det er at man kan rotere på de fremme, når bilen er uavfjæret.

 

Lykke til med eu folkens.. Jeg har heldigvis 1.5 år til jeg må inn med 960en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man tar en stk. nevve litt fin grus, og en stk. spray- aktig tectyl masse. om å gjøre å få fjærene til å se gammel ut;)

 

og hvem i faen gidder å måle høyden på bilen? folk som ikke har mye kjennskap til 240, ser ikke at den er senket 35-40mm! for den blir jo ikke akkurat lav.........

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår