Gå til innhold

Interiør til Volvo 242!!

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Erre noen som har svarte dør panel (foran å bak,begge sider) å gulvteppe til 242 liggenes rundt omkring? Ønsker å kjøpe det iallefall....,men ikke no drømme priser....!! Må være strøkent!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det var det! Jeg bor bare en time fra grensa,men jeg har hørt at det skal befinne seg en "Volvo" høgger i nærheten av svinesund! Stemmer dette,eventuelt noen som vet hvor den befinner seg?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvem du mener, men kan ikke akkurat forklare så godt hvor. Kjører bare e6 et stykke, og så ligger det litt etter en Shell stasjon. Mener den stasjonen lå litt etter avkjøringa til Strømstad.

Eller så er det en grei høgger akkurat på grensa til charlottenberg.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset nissan s13......,har leita siden sommerferien etter tips om den høggeren.....!! Volvo4ever!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

om du skal bruke interiørspray, aka. vinylspray aka. bumperspray, husk å rengjøre det du skal lakke med rødsprit, ikke whitespirit, da whitespirit er oljebasert.

Jeg har lakket div. ting i interiøret mitt, såvel som kledd div annet i stoff. Det har holdt seg fint.

Jeg lakket i sommer og har hatt en god del turer med bilen min :)

Jeg har bare lakket småting som sparkepaneler, ringen rundt døråpneren, dekselet på vindussveiven, etc.

men det er disse tingene som får mest slitasje under bruk og lakken er fremdeles strøken!

jeg kjøpte lakken på biltema for 39kr elns.. så det er ikke noe stort tap om du ikke er fornøyd.

evnt kan du kle dem på nytt med ny vinyl.. du får spraylim feks på cdcardic / autodeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sterkt anbefale Eiker Motorshop sin interiørlakk, men denne koster litt mer enn Biltema sin. Så hvis du ikke har prøvd slik lakk før og bare vil prøve deg frem, så bruk en billigere type (f.eks. Biltema). Jeg prøvde to typer på min, Eiker Motorshop sin og den andre mener jeg kom fra Torshov Bilrekvisita. Eiker sin hadde penest farge og glans (eller minst glans for å si det sånn). Den så mest ut som skinnet i nyere biler. Veldig pent!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema sin lakk var også gansek matt!

jeg hadde skruhull i dashboard panelet på høyre side,så pusset jeg ned der skruen hadde vært, tok stålplast, pusset ned og lakket. Nå ser panelet orginalt ut!

Jeg skal lakke listene mine også, tror jeg.

Men techtyl sprayen til biltema er ikke noe bra, den ser nesetn brun ut! Da er det bedre med cdcardic/bilextra sin "190 black" techtyl, som jeg bruker på kanalene og reservehjuls-brønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider