Senshi Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Hei, Noen som har tatt en compression & leakdown test? Lurer på hva dette koster. Har veldig lyst å ta en slik test for å sjekke hvordan "helsen" på MCS'en min er. 1320autos i UK gjør en "health check" inkl dyno, compression and leakdown test for £85. Men må vel finnes noen her i Norge som gjør det? Får jeg det for rundt 1000 lappen her i Norge er det jo greit. Men frykter at dette blir dyrt hos Jæger? Evt har jeg nok en unnskyldning for å dra til UK for å få meg nytt cylinder head, camshaft, coilovers & bremser :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Komp og sylinderlekasjetest er jeg greit det, du får en masse tall sengt opp i trynet og for en ikke vitende parson så betyr de tallene nul og niks! Alle bilverkstedene kan ta en slik test. Jeg har tatt det på felere biler men i hovedsak så tar jo en en slik test for å lokalisere en feil i en motor (en vet at det er noe gale fra før) En komp test sier ikke stort, en sylinderlekasjetest sier myyyye mer, en finner ut om motoren leker i eksos, innsuget, bunnpannen, kjølevannet eller helt ut! Jeg kan ta en slik test på mini`en min når som helst men jeg gjør ikke det,for jeg ser ikke behovet, og jeg begriper ikke hvorfor en skal ta det så lenge motoren oppfører seg greit! (kjør til ålesund så gjør jeg det glatt for en 1000 lapp:D) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Hehe... Kan godt være dette er unødvendig på en "frisk" bil, men jeg bare leste på et forum at man bør ta en compression & leakdown test FØR man begynner å tune, slik at man er sikker på at man har en "frisk" bil før man begynner å tukle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Det er sandt men da er det ofte sankk om en 60-talls V8 som har triller 4-500 000km.... Ikke en motor som knapt nokk er innkjørt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg