vilhelm Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Hei har akuratt kjøpt meg B21ET av: 2fast4all Lurer på om det er mange som kjører med denne motoren? Hvor mye trykk er forsvarlig å kjøre på? Hva tåler den av max trykk? Som jeg kan kjøre på når jeg kjører mot kjappe biler og sånt? Tåler den 1,4bar eller? :P Hvor mye tåler den orginale Air Reasearch turboen som sitter på den? Bensin systemet som står på den er vist nok modifisert til å tåle 1,1-1,2 bar, + det er tileggssprut på den, så skal ikke være noe problem å få nok bensin, er vel først og fremst hva de andre delene i motoren tåler. Takk for svarene, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Har hørt at de orginale Volvo delen i ET tåler opp mot 0.8 bar...,men jeg kan ta feil...!! Fine de tvillingene...,he he....!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Huchback racing i sverige (med den svarte PV444'en) kjører jo med B21-shortblock og 16V-topp, og de tar jo ut over 650 hester på 2,1 bar og CSP-bensin. Er motoren forsterket på de rette plassene så er "sky's the limit" :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Jeg kjørte B21ET på 1,4bar leeenge før det smalt... Røyk først to intercoolere før råden tok snarveien ut siden på blokka... Så lenge veiv, råder og lagere er i orden, tåler den endel herjing før den gir seg... Originalturboen er bare å legge på hylla hvis du skal lade over 1bar, den lader riktignok hele 1,3bar hvis du kobler av slangen til wastegaten, men levetiden er da veeeldig kort. kjøp heller en T34 med 360graders lager, så holder den flere år den;) Sørg for å sette i en nedkappa scania IC også, så slipper du det problemet:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Originally posted by vilhelm Hei har akuratt kjøpt meg B21ET av: 2fast4all Lurer på om det er mange som kjører med denne motoren? Hvor mye trykk er forsvarlig å kjøre på? Hva tåler den av max trykk? Som jeg kan kjøre på når jeg kjører mot kjappe biler og sånt? Tåler den 1,4bar eller? :P Hvor mye tåler den orginale Air Reasearch turboen som sitter på den? Bensin systemet som står på den er vist nok modifisert til å tåle 1,1-1,2 bar, + det er tileggssprut på den, så skal ikke være noe problem å få nok bensin, er vel først og fremst hva de andre delene i motoren tåler. Takk for svarene, Vilhelm volvo sin "rødblokk" holder til 500hk uten og forsterke blokka. toppen er en annen historie...dessuten greier ikke orginalsnurra og lade 1.4. d greide ikke min. men du får fint over 200hk ut av denne motoren Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet November 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 suggen, hva vil leeeenge si? Og hvor mye koster en ny-brukt turbo så den klarer mer enn 1kg i lade trykk? Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet November 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Originally posted by Skrotnisse volvo sin "rødblokk" holder til 500hk uten og forsterke blokka. toppen er en annen historie...dessuten greier ikke orginalsnurra og lade 1.4. d greide ikke min. men du får fint over 200hk ut av denne motoren Er motoren som 2fast4all solge meg 'rødblokk'? Takk, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet November 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Originally posted by Volvo-Lars Har hørt at de orginale Volvo delen i ET tåler opp mot 0.8 bar...,men jeg kan ta feil...!! Fine de tvillingene...,he he....!! Det er faktisk bare Mary-Kate, er ikke Ashley. Syntes MK er søtere ;) Men 99,9% ser ikke forsjell på de 2... så er vel samme for deg... hehe Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Originally posted by vilhelm Er motoren som 2fast4all solge meg 'rødblokk'? Takk, Vilhelm ja det er den. alle b 19-21-23-230 motorene er det..... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet November 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Åja, det er flott... men stempler og andre 'engine internals' da? Hvor mye tåler de? Og topp og alt det der ;) Om du vet det da :) Takk, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Good 'ol B21 og B23-motorene før 1987 er ufattelig sterke. Men i 1987 kom Volvo på den elendige idéen å bygge en såkalt "lavfriksjonsmotor" med lettere og smidigere bevegelige deler; desverre med det til følge at de er svakere. Disse nye motorene ble kalt B230. De er like sjabre alle sammen frem til 1991 da en sterkere B230 debuterte. Dette er "supermotoren" som står i 940 Turbo. Oljespyling av stemplene kom i 1994 (cirka), og i 1995 startsperre som er et helvete å komme utenom. Beste måten er ifølge the word on the street, å kaste den motorstyringa på fyllinga og bygge skikkelig med Autronic/Haltech/Electromotive/Hestec osv. etc. Er litt usikker på årstallene jeg har kommet med, men det er pluss-minus et år på det værste. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Originally posted by vilhelm Det er faktisk bare Mary-Kate, er ikke Ashley. Syntes MK er søtere ;) Men 99,9% ser ikke forsjell på de 2... så er vel samme for deg... hehe Jeg ser forskjellen på de,men de er jo like søte/fine Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 ser forskjell ja, ikke.no problem det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet November 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Liten test da ;) Hvem er hvem? Bilde 1) Bilde 2) Bilde 3) Bilde 4) Bilde 5) Bilde 6) Lette bilder, men se om dere klarer det... ;) MVH, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet November 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Men hva Suggen? Så mye detaljer du klarer :) Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.