Gå til innhold

B21ET - Hva tåler den?

Ranger emnet

vilhelm

Anbefalte innlegg

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eirikoo

En resirk dump slipper ikke luften ut først, og så tilbake.

Den slipper luften rett tilbake til innsuget i et rør.

Lyden varierer med ladetrykk, motor, luftfilter og type ventil.

Er det lyden som er viktigst for deg, eller funksjon?

Er sånn spesiell dump da ;) Turbosmart heter den, og den slipper ut så tilbake på en eller anen måte, blir hvertfall fortalt av en at det ble like bra lyd som en vanlig dump... Vel lyd er jo 1/2 opplevelsen ;) Effekt er viktig det og, men MÅ ha fin dump lyd :D

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

Jada... hehe, men funker den ikke med noen typer vanlig dumper da eller?

jo det fungerer, kjørte med dump på min helt fint i over et halvt år. Men det er ikke det optimale, motoren går altfor fett i det du dumper... Har vel prøvd å forklare dette på be-4-you forumet og ;)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel noe med at luftmengde måleren oppfatter all "dumplufta" som at bilen får for mye luft i forhold til bensin, og sender da signal om å pøse på med bensin.. Da får den feit blanding helt til luftmengdemåleren har oppdatert seg med de nye verdiene...

stemmer?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offtopic: du er 17 år og går etter damer på 14? hadde en 17 åring så mye som nærma seg søstra mi på 14 hadde det nok blitt juling å få ja! syke syke menneske!

ps. sorry for offtopic-pratet men måtte bare få sagt dette

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

offtopic: du er 17 år og går etter damer på 14? hadde en 17 åring så mye som nærma seg søstra mi på 14 hadde det nok blitt juling å få ja! syke syke menneske!

LES HELE TRÅDEN.. dem er 17 nå...

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

LES HELE TRÅDEN.. dem er 17 nå...

JEG HAR LEST HELE TRÅDEN!! (og du behøver ikke rope)

hadde du lest hele tråden hadde du sett dette:

går ikke for jenter under 14 1/2 :) Så det er 2 1/2 år forsjell, ekke så mye det da, og det er minimum.. ;)

x '84 Nissan Silvia s12

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

Hehe. søstra di ser sikkert ikke ut uansett, hehe... hun som kommer til meg uansett... hehe... neida bare kødder litt, håper du tåler en spøk, men nei jeg går ikke for 14 åringer, 15 er grensen, og 2 år er faen ikke mye ass. Mary-Kate på de bildene er 14-15 år gammal omtrent. De er søte der, men hadde ikke prøvd meg om jeg var 17 og de 14 :P Men de er 17 så det er ikke noe problem ;) hehe.... foresten, hvordan vet du at du kan jule meg opp :D hehe...

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. søstra di ser sikkert ikke ut uansett, hehe... hun som kommer til meg uansett... hehe... neida bare kødder litt, håper du tåler en spøk, men nei jeg går ikke for 14 åringer, 15 er grensen, og 2 år er faen ikke mye ass. Mary-Kate på de bildene er 14-15 år gammal omtrent. De er søte der, men hadde ikke prøvd meg om jeg var 17 og de 14 :P Men de er 17 så det er ikke noe problem ;) hehe.... foresten, hvordan vet du at du kan jule meg opp :D hehe...

haha, du er latterlig ass :D :D

x '84 Nissan Silvia s12

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er Schlasken som tar av her, er snakk om 2 år 17 - 15 = 2 :P og det er faen ikke mye, og nei hadde ikke gått bort til søstern din på 14.....

Er ganske så enig med deg der Vilhelm, men forresten Schlasken: kan jeg få nr. til søstra di? Jeg er 20 :D :D :D :D (tuller såklart)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider