Lasse_GT Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Gromit Forskjellen mellom B230K og F var det katalysatoren det? Vil ha turbo på min.. men men.. Dere får kose dere som har penger. ER de gamle de tvillingene nå? Du er vell ikke på barnerov? :D Kort og godt: K står for lavfriktion forgasser og F står for lavkomprison innsprutning (mindre hester originalt men mer trimmingspotensiale begrunn av lav komp.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Precious Olsen tvillingene er skikkelig søte og har fine kropper :P Men du hakke blitt helt gal vilhelm? Har du dame eller venter du på MK? :D (håper en spøk går bra) Det går bra det ;) hehe, tåler det :) Nja, har ikke dame, men er liksom ikke sånn at jeg sier nei til damer fordi jeg er helt opphengt i MK, men hun er jo drømmen. Er vel ikke helt umulig å få hun, selv om det ikke akuratt er lett, hehe ;) Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Gromit ER de gamle de tvillingene nå? Du er vell ikke på barnerov? :D Tretten og spretten :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Jens Tretten og spretten :D hahahha, de er 17, på bildene i Signaturen min er de 14/15 år. Bursdagen deres er 13ende Juni 1986... Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Du kan skummelt mye om disse tvillingene, Vilhelm :D Ditt livsmotto må vel være noe som "bedre med to på 7 enn en på 14"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Jens Du kan skummelt mye om disse tvillingene, Vilhelm :D Ditt livsmotto må vel være noe som "bedre med to på 7 enn en på 14"... De er jo 17 da :) Men bare når de var 14/15 var de kjempe søte, finnes ikke penere jenter enn de nå (17år), men når de var 14/15 var de SYYYKT søte... Er jo søte nå og, men på en annen måte... er 17 selv, så nei er ikke mitt motto... går ikke for jenter under 14 1/2 :) Så det er 2 1/2 år forsjell, ekke så mye det da, og det er minimum.. ;) Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by vilhelm Hei har akuratt kjøpt meg B21ET av: 2fast4all Lurer på om det er mange som kjører med denne motoren? Hvor mye trykk er forsvarlig å kjøre på? Hva tåler den av max trykk? Som jeg kan kjøre på når jeg kjører mot kjappe biler og sånt? Tåler den 1,4bar eller? :P Hvor mye tåler den orginale Air Reasearch turboen som sitter på den? Bensin systemet som står på den er vist nok modifisert til å tåle 1,1-1,2 bar, + det er tileggssprut på den, så skal ikke være noe problem å få nok bensin, er vel først og fremst hva de andre delene i motoren tåler. Takk for svarene, Vilhelm Heheh... Når begynte du å bry deg om hva motoren tåler av ladetrykk Vilhelm ?? Trodde "vakumslange til wastegate" var fremmed ord for deg jeg;) Spøk til revolver Blir morro å se hvordan volvoen kommer til å fungere nå :) Når får du lappen a? Må ta den med til jevnaker så vi får sladda litt skikkelig ;P Driver også å prøver å få arrangert vintertreff på Jevnaker i år og da må du komme..... Snakkes! Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Lethal Heheh... Når begynte du å bry deg om hva motoren tåler av ladetrykk Vilhelm ?? Trodde "vakumslange til wastegate" var fremmed ord for deg jeg;) Spøk til revolver Blir morro å se hvordan volvoen kommer til å fungere nå :) Når får du lappen a? Må ta den med til jevnaker så vi får sladda litt skikkelig ;P Driver også å prøver å få arrangert vintertreff på Jevnaker i år og da må du komme..... Snakkes! Mvh Lethal Klart det, er med i AG jeg vet du :D Steffen, bilen kommer til å gå som en jævla kule skal jeg si deg :D hehe, snakka litt med forsjellige folk, og KRBtrading sier at motoren tåler 250hk, og sundinracing 260hk, så den er ganske bra den motoren her ja :D Den er hos Nordic Autotech for bytte nå... Så jeg håper å få den på Fredag/Lørdag. Gleder meg som en unge før jul. Tipper 230-240 @ 1,2-1,3bar jeg, er vel bare dra på MAX trykk av turboen (i korte perioder da) når man skal kjøre mot noen kjappe S3er og slikt, hehe. Ellers skal jeg kjøre på 0,7-0,9 til vanlig gatebruk, da har jeg sikkert rundt 170-190hk, og det får faen meg holde det, om jeg vil ha mer er det bare dra opp hanske rommet og skru på boost controllern min. Nordic Autotech skal også sjekke de forsjellige ladetrykk så jeg vet hvor mye lade trykk som er 'sunt' å kjøre med, med hensyn til turbo, intercooler... Men kommer til å gå fælt hvertfall... bilen veier jo bare 1270 kilo :) Burde få meg sperre, tror ikke akuratt det er noe problem å spinne gjennom de 2 første gira på tørr asfalt, veier ikke mye bak den bilen min heller... :D Men, one thing is for sure: It's gonna be a BLAST :) Får lappen om 3 månder håper jeg, har bursdag i feb, men Audun kommer vel ned LENGE før det så vi får tatt 244TIC'en min opp og slædde litt. Tror jeg ikke vil låne bort bilen til dere andre med det første siden da er den ganske 'ny', men etterhvert (etter jeg har fått lappen) skal dere få lov til å prøve den (mens jeg sitter i det andre setet selfølgelig) Håper bare dump ventilen min funker, pga den vist nok fucker med luftsensoren eller noe, men da må jeg punge ut en del for en resirkulerbar dump (som dumper ut først, så går tilbake igjen), så det blir samme lyd som vanlig dump ;) Sees sikkert snart (1-2 uker), Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by vilhelm Klart det, er med i AG jeg vet du :D Steffen, bilen kommer til å gå som en jævla kule skal jeg si deg :D hehe, snakka litt med forsjellige folk, og KRBtrading sier at motoren tåler 250hk, og sundinracing 260hk, så den er ganske bra den motoren her ja :D Den er hos Nordic Autotech for bytte nå... Så jeg håper å få den på Fredag/Lørdag. Gleder meg som en unge før jul. Tipper 230-240 @ 1,2-1,3bar jeg, er vel bare dra på MAX trykk av turboen (i korte perioder da) når man skal kjøre mot noen kjappe S3er og slikt, hehe. Ellers skal jeg kjøre på 0,7-0,9 til vanlig gatebruk, da har jeg sikkert rundt 170-190hk, og det får faen meg holde det, om jeg vil ha mer er det bare dra opp hanske rommet og skru på boost controllern min. Nordic Autotech skal også sjekke de forsjellige ladetrykk så jeg vet hvor mye lade trykk som er 'sunt' å kjøre med, med hensyn til turbo, intercooler... Men kommer til å gå fælt hvertfall... bilen veier jo bare 1270 kilo :) Burde få meg sperre, tror ikke akuratt det er noe problem å spinne gjennom de 2 første gira på tørr asfalt, veier ikke mye bak den bilen min heller... :D Men, one thing is for sure: It's gonna be a BLAST :) Får lappen om 3 månder håper jeg, har bursdag i feb, men Audun kommer vel ned LENGE før det så vi får tatt 244TIC'en min opp og slædde litt. Tror jeg ikke vil låne bort bilen til dere andre med det første siden da er den ganske 'ny', men etterhvert (etter jeg har fått lappen) skal dere få lov til å prøve den (mens jeg sitter i det andre setet selfølgelig) Håper bare dump ventilen min funker, pga den vist nok fucker med luftsensoren eller noe, men da må jeg punge ut en del for en resirkulerbar dump (som dumper ut først, så går tilbake igjen), så det blir samme lyd som vanlig dump ;) Sees sikkert snart (1-2 uker), Vilhelm Jepp! Brude få deg sperre med så mye gamp.. ikke særlig morro med over 200 hk på et hjul ;) Da regner jeg med å se volvoen her rundt jula engang da, og så klart på treffet (hvis vi får det til) ;) Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diZrupt0r Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 woho, dette må være den tråden som har sporet LENGST bort fra topic noensinne :) jeg mener... fra å diskutere holdbarheten på volvomotorer og over til å se om folk klarer å se forskjell på disse tvillingene... hehe! Siter 2011 VW Golf 1.6 TDI x - 1995 VW Golf 1.8 GL "Freeway Edition" x - 1989 Saab 900 Turbo 16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Kan du sende meg telefon nr til tvillingene på PM Vilheim!? :) Tenkte jeg kanskje skulle bli litt bedre kjent med dem... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by Zerox Kan du sende meg telefon nr til tvillingene på PM Vilheim!? :) Tenkte jeg kanskje skulle bli litt bedre kjent med dem... Har broren deres sin AIM navn, men har ikke snakka med han, da blokker han meg sikkert, og kan ikke gi den videre til noen andre, jeg har hvertfall ikke tlf nret deres *desverre* :( Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by Lethal Jepp! Brude få deg sperre med så mye gamp.. ikke særlig morro med over 200 hk på et hjul ;) Da regner jeg med å se volvoen her rundt jula engang da, og så klart på treffet (hvis vi får det til) ;) Mvh Lethal Vi tar jo følge til treffene da Steffen, meg, deg, kim ståle, audun og gjengen.. :) Men min skal hvertfall kjøres på banen :) Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by vilhelm Håper bare dump ventilen min funker, pga den vist nok fucker med luftsensoren eller noe, men da må jeg punge ut en del for en resirkulerbar dump (som dumper ut først, så går tilbake igjen), så det blir samme lyd som vanlig dump ;) Det der gjelder for motorer med luftmassemåler, ikke for god gammal B21ET... Der kan du ha dump uten å bli bekymret:D Jeg kjørte vel 3mnd på den første motoren jeg, men det var på 1,4bar trykk... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Åja, men jeg har luftsensormåler på min da. Funker det da med dump eller er det visse merker som ikke klarer det? Har du noe peil på hvordan det funker med resilkulerbar dump, som slipper ut luft som vanlig dump, så resilkulerers det. Turbosmart heter den dumen (hvertfall en av de) som er sånn. Åsen er lyden på de? Som vanlig dump, like høye osv? Men har TurboXS Type H nå, tror du det vil funke på min motor? MVH, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg