Gå til innhold

B21ET - Hva tåler den?

Ranger emnet


vilhelm

Anbefalte innlegg

Originally posted by Lethal

Detta må dokumenteres Villhelm ;) Jeg stiller med kamera på lørdagen vettø, blir grøvere råning i helga skjønner jeg :D

Sees..

 

Mvh

Lethal

 

Hehe, det er bra vet du :) Jeg gleder meg til det, blir morro, får stikke til et sted hvor jeg kan slædde litt og sånt da ;) Vi må også ordne med drag-race. Meg, deg (golfen), og så mange andre vi får til å stille opp :) Så kan vi filme det :) Blir drit kult å ha på film... Vi må også filme speedometeret når vi drar på og sånt :D Kommer til å bli bra hvertfall... :)

 

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så at du brukte gulldysene på motoren din Willhelm, samtidig som du har investert i tillegssprut?? Skjønner ikke helt at dette er nødvendig, da disse dysene er god for ca 400hk. Hadde vel vært bedre og brukt en btr og større pumpe? Det var det oppsettet jeg kjørte på min gamle 230ft, den bremset jeg til 335hk.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Så at du brukte gulldysene på motoren din Willhelm, samtidig som du har investert i tillegssprut?? Skjønner ikke helt at dette er nødvendig, da disse dysene er god for ca 400hk. Hadde vel vært bedre og brukt en btr og større pumpe? Det var det oppsettet jeg kjørte på min gamle 230ft, den bremset jeg til 335hk.

 

Kjøpte motoren av 2fast4all ;) Han vet ikke helt hva som er på den lenger... så jeg vet ikke helt om de dysene, spurte han nå. Får vel svar snart... men orginalt (uten tileggssprut) skal den klare 1,1-1,2 :) Så har jeg tileggssprutet i tilegg da ;) Men Nordic Autotech tester ALT på fredag.. så det går nok greit :)

 

Er Vilhelm, IKKE Wilhelm ;) Grunn til jeg heter Vilhelm på forumet ;)

 

MVH,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

Vilhelm = må være eier av holmenkollens eneste 240:D

BTV: han som leverte motoren til deg har en grei bilpark...

 

hehe, nei, ikke helt, er en til her oppe som jeg vet om... vet ikke hva som er under panseret men det er nok ikke turbo... men jeg tror det kansje er noe litt gromt noe... får kjøre mot han når jeg får bilen tilbake ;) hehe, blirr morro leke med noen pappa gutter og sånt :D hehe...

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Hvordan kobler du til den regulatoren på ladetrykket vilhelm, eller noen av dere andre som har peiling. Hvor får jeg kjøpt en sånn og hvor mye koster det; link meg dit :)

 

Kjøp T-stykk på en eller annen butikk. Klipp wastgate->turbo vakum slangen i 2. Sett på T-stykket, og kjøp en lang vakum slange. Sett på en kran på denne lange vakum slangen, desto mer den er lukket, så mindre turbo trykk blir det. Om den er helt åpen har du max turbo trykk... ekke verre enn det. Nordic Autotech har sånn 'kraner' til regulering av turbo trykk. Prisen ligger vel på 500kroner tror jeg. Men dra denne vakum slangen inn i bilen, så kan trykket styres innenfra... kjempe greit..

 

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Takker for svar. Det er noe å tenke på. Men har du en link til en slik kran? Er det den beste måten å gjøre det på altså? Syntes han Henrik H sa det var en billig og dårlig løsning.??

 

Takk for svar.

 

Skru på den wastegate stangen først, det gjorde jeg, da lada jeg 0.6, da var stangen i bånn, og da må man bruke den metoden jeg nevnte til å lade mer enn det. Det er ikke en dårlig metode... er ikke noe problemer som jeg vet om. Men er du intresert i en sånn kran? Får Nordic Autotech til å skrive deg PM om du er intresert i en sånn kran til 500 kroner.

 

MVH,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår