vilhelm Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Lethal Detta må dokumenteres Villhelm ;) Jeg stiller med kamera på lørdagen vettø, blir grøvere råning i helga skjønner jeg :D Sees.. Mvh Lethal Hehe, det er bra vet du :) Jeg gleder meg til det, blir morro, får stikke til et sted hvor jeg kan slædde litt og sånt da ;) Vi må også ordne med drag-race. Meg, deg (golfen), og så mange andre vi får til å stille opp :) Så kan vi filme det :) Blir drit kult å ha på film... Vi må også filme speedometeret når vi drar på og sånt :D Kommer til å bli bra hvertfall... :) Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Så at du brukte gulldysene på motoren din Willhelm, samtidig som du har investert i tillegssprut?? Skjønner ikke helt at dette er nødvendig, da disse dysene er god for ca 400hk. Hadde vel vært bedre og brukt en btr og større pumpe? Det var det oppsettet jeg kjørte på min gamle 230ft, den bremset jeg til 335hk. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by nissan s13 Så at du brukte gulldysene på motoren din Willhelm, samtidig som du har investert i tillegssprut?? Skjønner ikke helt at dette er nødvendig, da disse dysene er god for ca 400hk. Hadde vel vært bedre og brukt en btr og større pumpe? Det var det oppsettet jeg kjørte på min gamle 230ft, den bremset jeg til 335hk. Kjøpte motoren av 2fast4all ;) Han vet ikke helt hva som er på den lenger... så jeg vet ikke helt om de dysene, spurte han nå. Får vel svar snart... men orginalt (uten tileggssprut) skal den klare 1,1-1,2 :) Så har jeg tileggssprutet i tilegg da ;) Men Nordic Autotech tester ALT på fredag.. så det går nok greit :) Er Vilhelm, IKKE Wilhelm ;) Grunn til jeg heter Vilhelm på forumet ;) MVH, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Oki, skjønner Vilhelm:) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Vilhelm = må være eier av holmenkollens eneste 240:D BTV: han som leverte motoren til deg har en grei bilpark... Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by 2Fast4all Vilhelm = må være eier av holmenkollens eneste 240:D BTV: han som leverte motoren til deg har en grei bilpark... hehe, nei, ikke helt, er en til her oppe som jeg vet om... vet ikke hva som er under panseret men det er nok ikke turbo... men jeg tror det kansje er noe litt gromt noe... får kjøre mot han når jeg får bilen tilbake ;) hehe, blirr morro leke med noen pappa gutter og sånt :D hehe... Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Hvordan kobler du til den regulatoren på ladetrykket vilhelm, eller noen av dere andre som har peiling. Hvor får jeg kjøpt en sånn og hvor mye koster det; link meg dit :) Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Originally posted by Estrewes Hvordan kobler du til den regulatoren på ladetrykket vilhelm, eller noen av dere andre som har peiling. Hvor får jeg kjøpt en sånn og hvor mye koster det; link meg dit :) Kjøp T-stykk på en eller annen butikk. Klipp wastgate->turbo vakum slangen i 2. Sett på T-stykket, og kjøp en lang vakum slange. Sett på en kran på denne lange vakum slangen, desto mer den er lukket, så mindre turbo trykk blir det. Om den er helt åpen har du max turbo trykk... ekke verre enn det. Nordic Autotech har sånn 'kraner' til regulering av turbo trykk. Prisen ligger vel på 500kroner tror jeg. Men dra denne vakum slangen inn i bilen, så kan trykket styres innenfra... kjempe greit.. Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Takker for svar. Det er noe å tenke på. Men har du en link til en slik kran? Er det den beste måten å gjøre det på altså? Syntes han Henrik H sa det var en billig og dårlig løsning.?? Takk for svar. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Originally posted by Estrewes Takker for svar. Det er noe å tenke på. Men har du en link til en slik kran? Er det den beste måten å gjøre det på altså? Syntes han Henrik H sa det var en billig og dårlig løsning.?? Takk for svar. Skru på den wastegate stangen først, det gjorde jeg, da lada jeg 0.6, da var stangen i bånn, og da må man bruke den metoden jeg nevnte til å lade mer enn det. Det er ikke en dårlig metode... er ikke noe problemer som jeg vet om. Men er du intresert i en sånn kran? Får Nordic Autotech til å skrive deg PM om du er intresert i en sånn kran til 500 kroner. MVH, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Ja jeg er intressert i en sånn kran. Men jeg har sett sånne kraner til gått over 1000lappen også, hva er forskjellen på de? Også lurte jeg på en annen ting også, hva er org ladetrykk på B21ET fra 1983? Jeg trudde det var 0,6bar jeg, men min lader bare i underkant av 0,3. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 forskjellen er at en billig en "blør" ut hele tiden, mens en litt dyrere holder igjen til ønsket trykk er oppnådd og så begynner den å blø. Går kjappere å få maks ladetrykk med en dyrere ventil.. Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Det er hele forskjellen eller? Så en billig blødeventil er like bra som en dyr utenom at den bruker litt lenger tid opp til ønsket trykk? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Har en ventil av den bedre typen til salgs, si ifra om du er interessert. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 hvis ikke så er jeg interessert.. men det kommer jo an på prisen da ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.