Gå til innhold

Kjøp av 850

Ranger emnet


_AndreasH_

Anbefalte innlegg

Skjønner heller ikke dette med bensinforbruk på 850.

Ser på forum rundt omkring at det varierer veldig.

 

Min bil er en 2,5 10v, automat, med 316000 km på tellern.

 

Kjører ikke spesielt hardt, men det billigste jeg har målt den til er 0,92 på landevei og 1,3 på bykjøring.

 

Noen som har forslag til hva som kan eventuelt være galt, eller som kan gjøres for å senke forbruket?

 

Husker jeg målte en 240, 92 modell ,jeg hadde for noen år siden til 1,1 på mila ved bykjøring, og det var på vinterføre med mye kjøring sidelengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke dette med bensinforbruk på 850.

Ser på forum rundt omkring at det varierer veldig.

 

Min bil er en 2,5 10v, automat, med 316000 km på tellern.

 

Kjører ikke spesielt hardt, men det billigste jeg har målt den til er 0,92 på landevei og 1,3 på bykjøring.

 

Noen som har forslag til hva som kan eventuelt være galt, eller som kan gjøres for å senke forbruket?

 

Husker jeg målte en 240, 92 modell ,jeg hadde for noen år siden til 1,1 på mila ved bykjøring, og det var på vinterføre med mye kjøring sidelengs.

 

:volvsmile Har hørt at med automat må man regne med et noe høyere bensinforbruk.I mitt tilfelle med en GLE mod "som er injection" skal visst bensinen gå tilbake i et returrør til bensintanken da det er snakk om litt hard kjøring.Selv er jeg overasket med et så pent forbruk,og happy of course.:volvsmile Eller må vel kanskje gasser dyser plugger og lignende gåås over for og minske forbruket!!Jeg har ellers vært nøye med og følge servicer sjekke olja luftfilter oljefilter og det er meget viktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:volvsmile Har hørt at med automat må man regne med et noe høyere bensinforbruk.I mitt tilfelle med en GLE mod "som er injection" skal visst bensinen gå tilbake i et returrør til bensintanken da det er snakk om litt hard kjøring.Selv er jeg overasket med et så pent forbruk,og happy of course.:volvsmile Eller må vel kanskje gasser dyser plugger og lignende gåås over for og minske forbruket!!Jeg har ellers vært nøye med og følge servicer sjekke olja luftfilter oljefilter og det er meget viktig!!

 

En bil med konvensjonell automatkasse bruker som regel en desiliter eller så ekstra på mila.

 

Det er ikke bare GLE-modellen som har injection, det har alle Volvo-modeller hatt siden slutten av 80-tallet, dvs at de ikke har gasser (forgasser). Man slipper dermed å gå over gasseren :D På samme måte vil jeg tro at alle disse har bensinretur til tanken, uten at det i seg selv reduserer bensinforbruket. Det er snarere en konstruksjonsmessig nødvendighet. De øvrige tingene du nevner er viktige å ha i orden, men jeg vil tro at årsaken til enkelte 850ers plutselig forhøyede bensinforbruk ligger et annet sted.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil med konvensjonell automatkasse bruker som regel en desiliter eller så ekstra på mila.

 

Det er ikke bare GLE-modellen som har injection, det har alle Volvo-modeller hatt siden slutten av 80-tallet, dvs at de ikke har gasser (forgasser). Man slipper dermed å gå over gasseren :D På samme måte vil jeg tro at alle disse har bensinretur til tanken, uten at det i seg selv reduserer bensinforbruket. Det er snarere en konstruksjonsmessig nødvendighet. De øvrige tingene du nevner er viktige å ha i orden, men jeg vil tro at årsaken til enkelte 850ers plutselig forhøyede bensinforbruk ligger et annet sted.

 

 

Ja Reodor. Du bruker jo å ha fornuftige svar på det meste.

Har du ikke noen forslag til hva som kan være årsaken i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Reodor. Du bruker jo å ha fornuftige svar på det meste.

Har du ikke noen forslag til hva som kan være årsaken i dette tilfellet?

 

Det kan være en ide å se etter feilkoder på diagnosesystemet aller først. I mitt tilfelle mister jeg at lambdasonden gir feilaktige signaler grunnet en tidligere lekkasje i fleksistykket før katalysatoren. En typisk feil på 850 med 10V:

 

79-120_l.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår