Gå til innhold

Hvilket metall skal jeg bruke

Ranger emnet

krest

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
til en granade KJØPER du hjulbuer...

Om ikke så kjøper du ny frisk plåt på jern hndleren...

Bruk 1,2 mm...

Tyngre å forme, men resultatet blir bedre og mere varig, og lettere å sveise på uten at det slår seg så mye...

Lykke til...

bruke 1.2mm stakkar jävel hehe nytter nesten ikke og få formet:ratatatat

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men stakkars de du bruker 0.9 eller i værste fall 0.7 plate på...

Er jo høl igjen før bilen passerer porten din :deng

Ikke så gæli å forme om en er vant til det...:D

skal ikke ruste igjen da må jo gjöre bra jobb med lakkering osv..

orginalt på bilen er vel 0.7mm:volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du ...

når du sveiser inn platebiter....

Så pleier mann å slipe sveisene...ikke sant...da blir det også gnudd litt på den nye plata...! :deng

så sliper man over med litt slipe papir..., eventuelt retter banke å slår LITT for med sånna skitplater så slår ALT seg...

Hvor mye av de 0,7 MM plate er igjen da???

Husk også at en uerfaren reparatør slomser mer, å sliper nok mere på den nye plata enn nødvenig...

Så jeg velger å bruke 1,2 mm da jeg håper det er igjen 0,8-1mm ,enn at det er igjen 0.2- 0,4 mm plate...

:deng

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint å blande vanlig stål med galvanisert, men det ryker og lukter dritt. Når du sveiser galvanisert stål vil belegget rundt der du sveiser ta fyr og brenne vekk. Har ikke så mye peiling på farene ved å gjøre dette mye, og jeg har ikke merket så mye til dette.

Du bør vel egentlig pusse vekk sinken eller hva det brukes rundt der du skal sveise. Skal du ta vekk dette tar du 2 cm fra kanten for å være på den sikre siden. Men det er litt utfordrende å ta vekk dette uten å skjære gjennom hjulbuen/metallbiten, så det kan bli vanskelig. Vet ikke hvordan det er å bruke stålbørste på dette, men det tar sikkert lang tid.

Hvis du velger å ikke pusse vekk belegget bør du i allefall sørge for best mulig ventilasjon, og ta deg et par pauser. Selv om dette er et engangs/skjeldent tilfelle bør du beskytte deg så du kanskje får noen gode vaner. HMS er jo tross alt her for en grunn :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
Funker fint å blande vanlig stål med galvanisert, men det ryker og lukter dritt. Når du sveiser galvanisert stål vil belegget rundt der du sveiser ta fyr og brenne vekk. Har ikke så mye peiling på farene ved å gjøre dette mye, og jeg har ikke merket så mye til dette.

Du bør vel egentlig pusse vekk sinken eller hva det brukes rundt der du skal sveise. Skal du ta vekk dette tar du 2 cm fra kanten for å være på den sikre siden. Men det er litt utfordrende å ta vekk dette uten å skjære gjennom hjulbuen/metallbiten, så det kan bli vanskelig. Vet ikke hvordan det er å bruke stålbørste på dette, men det tar sikkert lang tid.

Hvis du velger å ikke pusse vekk belegget bør du i allefall sørge for best mulig ventilasjon, og ta deg et par pauser. Selv om dette er et engangs/skjeldent tilfelle bør du beskytte deg så du kanskje får noen gode vaner. HMS er jo tross alt her for en grunn :)

Thx :D

Audi V8 3.6

Audi A4 1.8 20V Quattro

Ford Granada 2.8 Gl

Audi 80 2.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider