Gå til innhold

bensin vs diesel? hva er best?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

diesel er best pga dreiemoment, bedre kvalitet.

 

Se i Le mans 24h, er jo audi diesel som tar det som er.

eller

Sammenlangt i wtcc er det dobbelt seat turbodiesel.

 

11 bensinmotor gikk likt med 5l dieselmotor når lamborghini testet offshore-båtmotorer.

 

Bensin er på vei ut.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dieselmotorer har jo større virkningsgrad enn bensinmotorer, og de senere års satsning på dieselmotorer har gjort at utviklingen har gått enormt framover på disse, mens det har mer stagnert for bensinmotorens del. Jeg personlig er lite begeistret for dieselmotorens flate karakter. For all del, det drar, men det er en så flat dreiemomentkurve, og relativt kort turtallsregister, at jeg finner dieselmotorer lite underholdende. Iallefall i en entusiastbil/lekebil... For daglig pendling med moderat kjøring er det jo kjempegreier, med godt bunndrag og lavt forbruk. Men gi meg en BMW-sekser som hyler oppunder turtallssperra, vrælet fra en turbomata Audifemmer eller en blodtrimma Volvo B20 med schwææære forgassere og rufsete tomgang! Ståpelsen innfinner seg umiddelbart!

 

Min mening. Nå får jeg snart pepper.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Diesel er bedre å kjøre.

 

Mye mer moment som gjør kjøringa lettere og mer behagelig.

Lettere å trimme

Lavere forbruk spesielt ved hard kjøring.

Kan ha en Dieselmotor med 200 hk som bruker bare 0.5 på pen kjøring og drar skinnet av pølsa når man flår på skikkelig.

Liker spesielt godt de gamle 1.6 TD motora til VAG, de er enkle å skru på, holder dritlenge, styggbillige i drift og lette å trimme.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uenig i at bensin er grommest, lyden er perverst mye råere i en diesel(såfremt det er minimum 5 sylindre eller mer)

men den må ha sportsfilter og 3" uten lyddempere.

 

sus fra turboen,svartrøyk og stort volum gir ikke bare for å si det sånn.

f.eks

 

Mercedes omv616-motoren(5-sylindra 3.0 turbodiesel som sitter originalt i s123 karossen) er etter min verdens/tidenes motor.

 

lyden med sportfilter,oppstilt turbo og 3" i tillegg til 3.0 motorvolum er helporno.

 

trimmingsvenlige er dem igrunn også, eneste ulempen er x-flow, men med sveiseapparat går det brillefint å modifisere til intercooler.

 

her er et eksempel på en litt over middels- omv 616:

 

jeg har i hvertfall framtidsvisjonen min, det er en s123 med enten v8 eller turbodiesel-motor.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensin 2.6 rekke 6 ftw det er lyd ikke traktor

 

helt enig, derfor den passer godt for fjortisjentene på forumet, vi snakker ikke symaskin-lyd heller da.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å trimme

 

Det er vel mye på grunn av at alle moderne dieselbiler har turbo.

Er jo selvsagt et valid argument. Kan ikke si jeg syns diesel blir like sportslig, men for matpakkekjøring er det ypperlig.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mye på grunn av at alle moderne dieselbiler har turbo.

Er jo selvsagt et valid argument. Kan ikke si jeg syns diesel blir like sportslig, men for matpakkekjøring er det ypperlig.

 

 

Eirik

 

 

kunne gjerne transportert baguetten min i den her jeg, dette knuller jo i øya mine i hvertfall, når jeg ser dette:

 

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår