Gå til innhold

bensin vs diesel? hva er best?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Jeg er en bilmekaniker som jobber med diselmotorer 5 dager i uka, 8timer om dagen. Moderne dieselmotorer.

Du er en ape som aldri har rørt en motor før.

 

Tru hva du vil.

 

uff, nå tar jeg pulsaåra mi, siden en med riskoker-tyttebær leiker kongen på haugen.

Rart det omtrent ikke blir brukt annet enn diesel som taxier og som skal gå langt. DU er en ape! Lett!

 

trenger ikke å røre motorer for å knuse deg i diskusjon jenta mi!

jeg kan gjette på at du har problemer med girkassa i tyttebæra?

det skjer jo ikke akkurat sjelden på gt-r.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lært meg og ikke diskutere med bilmekanikere. Jeg har lært meg og ikke være fult så høy i hatten når jeg snakker med folk som har mer peiling enn meg. Jeg har også lært meg at når du snakker med folk som har dobbelt så mye livserfaring enn deg, så burde du trø varsomt. I noen tilfeller er det best og bare gi seg. Dette har jeg lært i løpet av mine 20 år på denne jord.

 

Men du, min gode mann. Du.

 

Du slenger ut usakelige påstander i hytt og pine, du oppfører deg som en liten drittunge som ikke vil innse at han tar feil, ikke engang enser du det faktum at noen ganger, så taper man en diskusjon. Neida, her slenger vi ut usakelig dritt om bilen til han du diskuterer med.

 

Jeg er ikke så forbanna gammel at det gjør noe. Men en ting skal jeg FAEN meg driste meg til og si:

 

Du er en usakelig snørrunge som tydeligvis lever i sin egen verden hvor mercedes er bil, og biring er står for "alltid rett".

 

Du kommer ikke langt her i verden med den holdninga, "jenta mi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kjøper alle taxieiere diesel og det er pga forbruk.

Og på den tiden alle taxier gikk en million før de ble bytta ut var det nok også pga livslengde.

Men det går ikke veldig mange W 123,124 eller 210 for den slags skyld som taxi nå. Det finnes noen 210 enda, men ikke mange.

Det er nemlig garanti i 2 år på nye biler..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg og ikke diskutere med bilmekanikere. Jeg har lært meg og ikke være fult så høy i hatten når jeg snakker med folk som har mer peiling enn meg. Jeg har også lært meg at når du snakker med folk som har dobbelt så mye livserfaring enn deg, så burde du trø varsomt. I noen tilfeller er det best og bare gi seg. Dette har jeg lært i løpet av mine 20 år på denne jord.

 

Men du, min gode mann. Du.

 

Du slenger ut usakelige påstander i hytt og pine, du oppfører deg som en liten drittunge som ikke vil innse at han tar feil, ikke engang enser du det faktum at noen ganger, så taper man en diskusjon. Neida, her slenger vi ut usakelig dritt om bilen til han du diskuterer med.

 

Jeg er ikke så forbanna gammel at det gjør noe. Men en ting skal jeg FAEN meg driste meg til og si:

 

Du er en usakelig snørrunge som tydeligvis lever i sin egen verden hvor mercedes er bil, og biring er står for "alltid rett".

 

Du kommer ikke langt her i verden med den holdninga, "jenta mi".

 

om du er mekaniker eller maskiningeniør, du får ikke endret på at diesel er det som går lengst. Er forskjell på hva du skrur på på verksted som mekaniker, og det som går lengst vettu;)

 

Takk for at du kaller meg unge, det er det jeg prøver å være så lenge jeg bare klarer,så hvis du prøver å såre meg så bomma du litt på skyteskiva, men ellers ok. PS!: jenta mi<3

 

jeg er helt sikker på at boxer er bedre enn meg til å skru, men peiling på biler ellers har han jo ikke ser det ut til! Når han påstår at bensin er bedre enn diesel kvalitetsmessig.

 

På Kypros gir mercedes garanti til at de nye taxiene gikk minst en million km, husker ikke helt hva mer det var.

Jeg har enda ikke sett en bensinmotor som har gått over millionen uten å ha byttet motor, har hørt om en b20 volvomotor som jeg mener hatte passert million, men veit ikke om det var gjort noe med den. De nye motorene går jo ikke på langtnær så langt.

 

jeg skjønner rett og slett ikke hva som er så vanskelig å innrømme at diesel er det som er det beste? Om prestasjoner kan det selvfølgelig diskuteres og om hva dere liker best, men kyss meg mitt i kaviarkrysset at bensin har bedre kvalitet!

 

jeg har BMW også, men har ikke noe problem med å se at det ikke er på langtnær samme kvaliteten..selv om det går bra og er bra.

 

Hva er problemet deres egentlig? fått for lite pupp av mamma?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kjøper alle taxieiere diesel og det er pga forbruk.

Og på den tiden alle taxier gikk en million før de ble bytta ut var det nok også pga livslengde.

Men det går ikke veldig mange W 123,124 eller 210 for den slags skyld som taxi nå. Det finnes noen 210 enda, men ikke mange.

Det er nemlig garanti i 2 år på nye biler..

 

endelig en som kommer med et bra svar, takk mondeo.

Selv om jeg ikke mer enn delvis er enig med deg:P

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel faen ikke komme og påstå at diesel er best, uansett faen?

 

Kan du gi meg statestikk på det? At det er diesel som går lengst?

 

Forøvrig, jeg stoler mer på en mekaniker enn en jypling som knapt har kommet seg ut i lære. (Jeg vet ikke hva du gjør, men alderen din tilsier at du er et par måneder ut i læretida såfremst du har gått yrkesfag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om Audi har vunnet le mans med diesel.

Jeg driter i at det er lavere forbruk.

Jeg driter i at det kanskje høres gromt ut med 15,6 liter v8 diesel.

Jeg driter i at man "sparer" penger.

 

Jeg driter så langt i det at du vil ikke tro det engang. Om jeg skal ha en bil jeg vil ha det morro med, så SKAL, JEG, IKKE. Absolutt IKKE ha diesellyd.

 

Ferdig med det.

 

Til matpakkekjøring, og generelt "jeg kjører en grå toyota avensis" kjøring, så fungerer det sikkert utmerket. God drag er det også.

 

Men ikke faen i helvette om jeg noensinne kjøper en dieselbil for og ha det GØY.

 

Si meg, Biring. Prater du kun om Mercedes? Er det kun Mercedes som eksisterer oppe i hodet ditt? Jeg er nesten helt sikker på at hver eneste post jeg har sett du posta, har inneholdt ordene "Mercedes" "Merce" "W124" eller "W123".

 

Zythius, jeg tror jeg kom nå. *sikle*

 

 

bare det at du kaller deg pasient sier jo litt.

Språkbruken din sier jo enda mer.

At du er en taper sier jo alt;)

 

forresten STOR forskjell på w124 og w123.

123 er gromt, 12 suger ....

 

du trenger ikke lengre enn 2.5 turbodiesel for at det skal begynne å skje litt bevegelser i underlivet mitt. Hørt Navara med 3" rak og oppstilt f.eks? er jo firrer, men faen for en fin lyd det er i dem. Men du er jo psykisk pasient, så jeg skal ta hånd om deg, nussi nuss:chatchairs

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger og ikke diskutere med idioter, da de i de fleste tilfeller drar deg ned på sitt nivå, og slår deg på ren erfaring.

 

Du greier tydeligvis ikke og føre en saklig diskusjon, takk for meg.

 

sånn, da var det 1-0 til meg ved 90min, i tillegg etter tre minutters overtid.

 

forresten,til dere som drar'n etter bensinmotorer: kan jo legge til dette her, gadd ikke å leite mer enn 20 sekunder, så kan dere jo tenke over litt hva dere e så oppsnasne for:

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.5746350

 

veit ikke helt om det er en statistikk, men du kan jo lese og tenke over litt hva du er så stor i munnen for.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en W123 300TD går langt sammenlignet med en 280E er jo ikke akkurat så veldig rart hvis en skal sammenligne to motorer i samme modell.

Se på effektuttaket på motorene, ca. 120hk på TD å ca. 180hk på bensinmotoren, dieselmotoren går jo mer og mindre bare på tomgang.

 

Jo mindre belastning en utsetter en motor for, jo lengre varer den, logisk nok.

Er vel bare å innse at alle biler er dritt, så får folk velge seg den dritten som passer dem best.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn, da var det 1-0 til meg ved 90min, i tillegg etter tre minutters overtid.

 

forresten,til dere som drar'n etter bensinmotorer: kan jo legge til dette her, gadd ikke å leite mer enn 20 sekunder, så kan dere jo tenke over litt hva dere e så oppsnasne for:

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.5746350

 

veit ikke helt om det er en statistikk, men du kan jo lese og tenke over litt hva du er så stor i munnen for.

Tror faktisk Pasient vant, fordi du fikk rødt kort for å være usaklig.

 

I den båtreportasjen du drar frem går du igjen i fella og sammenligner en normalpustet bensinmotor med en overladet dieselmotor.

Dette beviser jo bare at skal en dieselmotor være brukandes må den ha kunstig åndedrett. Så at diesel er bedre enn bensin vil jeg ikke være med på, men at en tvangsforet diesel kan være bedre enn en selvforende bensin kan jeg gå med på. Bare husk at det kan monteres turbo på bensinmotoren også. Ved en liten ombygging kan de fleste bensinmotorer også kjøres på E-85, og da begynner det å bli interessant

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk Pasient vant, fordi du fikk rødt kort for å være usaklig.

 

I den båtreportasjen du drar frem går du igjen i fella og sammenligner en normalpustet bensinmotor med en overladet dieselmotor.

Dette beviser jo bare at skal en dieselmotor være brukandes må den ha kunstig åndedrett. Så at diesel er bedre enn bensin vil jeg ikke være med på, men at en tvangsforet diesel kan være bedre enn en selvforende bensin kan jeg gå med på. Bare husk at det kan monteres turbo på bensinmotoren også. Ved en liten ombygging kan de fleste bensinmotorer også kjøres på E-85, og da begynner det å bli interessant

 

 

 

hvordan kan du si at jeg er usaklig i denne tråden, din taper.

det var boxer som trudde han eide verden først, og som "oppildnet" dette, så kommer hemmisen pasient og legger til at han ikke har fått seg noe den siste uka og skriker etter kuse. Så er det jeg som er usaklig fordi jeg sier fakta om at dem begge er noen samfunnstapere som jeg gjerne skulle oppretta ett støttefond for pga at dem er så store tapere.

 

ja du melder deg inn på lista i fondet du også. MEN..

du svarer i det minste på en mer normal måte, selv om du mangler ett liv du også, du klarer i det minste å si ting som er godt argumentert.

Ja, en diesel bør helt klart ha turbo for at det skal flytte seg,som vi husker fra gamledager var ikke diesel i nærheten av de råeste bensinbilene, men nå er det ikke store forskjellen, om det i det heletatt er noe forskjell. Bensin bør ha turbo for at det skal gå sykt det også?! selvfølgelig unntak med v8 og STORE motorer+ noe sugetrim-bilær...

Men med turbo på begge sakene kan det jo fortsatt diskuteres mondeo. I de fleste tilfeller vil nok bensin dra det lengste strådet, men hvis du kaster på 3 tonns henger på begge bilene, så kan vi diskutere, i tillegg til at hvis bilen er tung, så kan det diskuteres.

Uansett så er både du og jeg enige om at prisen avgjør det meste.

 

Men nå må du huske at jeg svarte til boxer som sa at bensin var BEDRE KVALITET enn diesel på en passe oppsnasen måte. Det syns jeg er et godt utsagn, selv om du får bensinmotorer som tåler juling også.

 

Nå hater jeg audi, men på nyåret kommer r8 turbodiesel, da trur jeg vi får se et par lange masker her på forumet. 507 dieselhk og 1000nM. Audi satser mye på diesel nå, de har blant annet en dieselmotor på 450hk.

 

ligger noen filmer ute på youtube av cummins/duratex-motorer som tar mesteparten av bensinbiler(som er MYE lettere og har mer hk)

Huske stor luftmotstand og tung bil.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner meg om en fyr som stadig er innom jobben. Han jobba i en stor bedrift med ca 2000 stk, og på hans avdeling var det ca 50. Han valgte å slutte fordi det ikke var mulig å jobbe sammen med så mange idioter.........

 

Men diskusjonen dreide seg om hva som var best av bensin og diesel. Du sier det jo selv. Skal man dra tre tonns henger er diesel best pga dreiemomentet på lave turtall. Det er vel netopp derfor alle lastebiler har diesel

Skal man ha det gøy er bensin best

 

Så kan man begynne å begrense bakdelene/øke fordelene med all slags rælemikk som overlading, lystgass, direkte innsprøytning, røykbegrensere, katalysatorer, partikkelfiltere osv.

 

Men faktum er at bensin er gøy, diesel er jobb. Men det går ann å ha det gøy på jobben også.

Tror det blir en dieselbil på meg til uka......

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår