fsl Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Hei tenker å kjøpe meg en g101 1.0td og lurer på om det går ann å få litt mer guffe av disse? Gjør ikke noe om det ryker svart. Hvor mye er det å hente med den originale turboen, hvor mye trykk går det ann å stille opp til, og hvor mye bør pumpa stilles opp? Er dette en lett sak å gjøre? De 48hk som er original er vel ikke helt det store :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Hei. Desverre er det så og si 0hk å hente i denne motoren. Da blir det fort ny inmat før du passerer 65hk. Vi snakker flere tusen kr pr hk :( Gå heller for G100 turbo. Der er 110hk mulig uten å kaste tusenlappene i ovnen ;) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Men har jeg forstått trådstarter rett utifra tidligere tråder er hovedpoenget med bilen å ha en billig bruksbil, ikke en som benker 110hk ;) Litt futt må det da gå an å hente ved å justere diesel og turbotrykk opp? 0.3-0.4 på mila er fristende tanke.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Men har jeg forstått trådstarter rett utifra tidligere tråder er hovedpoenget med bilen å ha en billig bruksbil, ikke en som benker 110hk ;) Litt futt må det da gå an å hente ved å justere diesel og turbotrykk opp? 0.3-0.4 på mila er fristende tanke.. Eirik Joda, sier ikke at man ikke kan få ut noen gamp. Men at det desverre ikke vil lønne seg med tanke på kronene, da motoren ikke egner seg til effekt-uttak ;) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Jeg har en G100 1.0 TD Har satt på T-stykke på wastegateslangen, gitt den litt mer diesel og montert grovere eksos. Går merkbart bedre, er nok 10hk mer ellerno, men nå røyk toppakningen gitt, enda jeg bare lader 0,9... Skal ha av toppen nå, porte den, porte kjølekanalene rundt innsug/eksoskanalene og plane toppen, så kjører jeg på igjen. Siden intercooler har blitt så billig blir det en liten en også. Intercooler hjalp mest av alt jeg har gjort på pajeroen min, så håper på suksess her også :) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Kjørte forresten tur/retur kristiansand og rundt om på sørlandet i sommer... 63mil på 18liter diesel ;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Nå skal det trimmes :D Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Et av de største problemene på denne motoren er varmgang...kjølesystemet tar 4,5liter og den lille radiatoren er i minste laget selv på en original motor. Så nå leter jeg etter en større som passer uten alfor mye mods. Eksoskanalene i toppen var tragisk utformet med en skikkelig innsnevring rett under ventilsetet, og veldig mye støpeskjegg i kanalene. Nå har jeg tatt ut ca 5mm i diameter i eksoskanalene og 2-3mm i innsugskanalene, og rettet innsugskanalene litt da de hadde en litt uheldig sving inn mot ventilsetet. Har også slipt ventilsetene, men utformingen her gjør at det kun var mulig med 2 vinkler, noe som bremser flowen litt. Monterer sammen igjen nå, så får vi se hvordan det blir :) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Har du undersøkt om det er samme radiatorstørrelse på 1.3 og 1.0TD? Evt 1.6 fra Applause? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Heidu. Du har ikke jobbet på Daihatsu på karihaugen? Sett en rød 4 dørs Tdi der engang. Som var litt annerledes en org. Sota ruter etc. Mulig kjøler fra GTti passer rett over. Den er doublecore visstnok. Og kjøler veldig bra utifra størrelsen. Anders Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Har nok aldri jobbet på daihatsu nei... Skal se på en gtti kjøler nå jeg, kanskje den passer ja...takk for tipset :) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Hei gutter:) Hører han zoone_bee sier at ikke dieselmotoren ikke er god for effektutak:) Dette er bare tull, jeg har trimmet min til det ytterste og ikke hatt et eneste feislag med motoren:) Eneste er varmgang som det sies...Jeg har montert en volvo 740 radiator, da den passer HELT PERFEKT i front og størrelse:) Jeg har portet toppen mye, bygd eget innsug, bygd grenrør, med 2 porta turboer:) Intercooler i fronten, modda dieselpumpa mye...Kjører med ett ladetrykk på 1.5-1.7 bar med orginal innmat...Det har jeg gjort i over halvannet år:) Vært på rudskogen med den to ganger, Fikk faktisk en rundetid på 1.20 sek, dvs 1 sek raskere enn tommi rustad med volvo c30 diesel:):):)Slenger med ett par bilder av bygget, og håper på litt tilbakemeldinger:) Hvordan legger man ut bilder her? Mvh Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Hvordan legger man ut bilder her? Mvh Daniel Ved å søke finner man svaret på mange spørsmål:http://www.bilforumet.no/cfmgoogle.php?cx=partner-pub-6411872509083291%3A93l1ni-ski5&cof=FORID%3A9&ie=ISO-8859-1&q=hvordan+legge+ut+bilder&sa=S%F8k Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 (endret) Hei igjen:) Prøver med noen bilder:) Her har jeg presset på ett nytt emne på innsuget på turboen og dreid større inntaksradie på innsuget. Orginalt var det såvidt 2", nå er det 3:) Eksoshuset er dreid større... Ferdig turbo:) Sånn så det ut etter den første store ommbyggingen jeg gjorde, her er med grensrør, portet topp, en turbo, og custom innsug:) Intercooler røra før lakking, ble bare sveiset sammen og montert...tenkte ikke at jeg skulle kjøre ett år før jeg lakket:) Nu downpipe måtte lages:) Turbo nr 2 prøvemontert:) Grenrøra:) Volvo 240\740\940 radiator:) Her er det ferdige produktet etter 4 dagers jobb:) Håper på positive komentarer og at ingen har gjort sånn med en 993ccm diesel før:) Endret Juni 11, 2009 av DanielH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 (endret) Fett! Har sett endel G100-bygg, og jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke har sett noe lignende iallfall :) Ligger noen bilder av bilen din her hvis du ikke har sett det. Har lik bil i samme farge selv, digger det du har gjort :) Har du peil på ca. hvor mye effekt og moment det er i motor? Endret Juni 15, 2009 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.