Volvo flerogførr Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Tøft, jeg så en del bilder av den der:) Sinnsykt artig det var å kjøre..det var andre gangen jeg var der:) Hadde litt problemer med festeplata til wastegaten som hadde knekt, grunnet materialtrøtthet: Så vi kjørte med alt ifra 1.7 til 0.4 bars ladetrykk<3 Jeg vet ikke hva slags effekt jeg har, men er ikke mer enn 48 hk orginalt, da klarte jeg med en passasjer 0-100 på 25 sek:) den klarte ikke mer enn 130 km\t etter gps:) Rett før twinturbo bygget gikk den 0-100 med tre stykker i på 13 Sek:) Og jeg klarte turtalsperren på 5gir:) 5500rpm og 170 km\t:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Kjempetøft det diesel prosjektet ditt,selv om jeg HATER alt det lukter oljebrenner av i hobbybilsammenheng ;) Du får si ifra neste gang du skal oppover til Rudskogen eller Våler. Så kan vi ta en 993ccm fight :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 diesel power!:) nammi namm... bil uten svartrøyk betyr at det ikke er bil, enkelt og greit;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Må si at dette er tøft, bitteliten bil, med bitteliten dieselmotor, som er godt turbotrimma... 0-100 på 13 sek med 3 i i en slik en er slettes ikke ille. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 (endret) Føler det er på tide med litt bilder fra Charade prosjektet mitt...Fant også en del bilder ifra de første oppgraderingene som ble gjort.. Dette ble den første oppgraderingen som ble gjort...Bygde grenrør og monterte en VGT turbo fra en nyere diesel, med A/R 42 kompressorhus. Dette ble gjort fordi den lille orginale turboen ikke klarte og levere nokk luft til og fylle opp rørgate og intercooler...Fullt trykk med interooler og orginal turbo ble oppnådd ved rundt 4000o/min. Med den nye turboen og grenrør ble fult trykk oppnådd ved rundt 2000o/min. Denne oppgaderingen var den som var mest merkbar, kjørte fortsatt på orginalt trykk(0.7bar) Den neste oppgraderingen ble og bygge ett nytt innsug med litt flow...Det orginale innsuget er elendig oppbygd og med altfor små kanaler... Denne oppgraderingen merker jeg litt til, kjørte fortsatt på samma trykket... Oppsettet fungerte veldig bra, tidlig trykk oppbyggning, Ladetrykket lå på rundt 1.2bar, selv med helt orginal bunndel. Toppen ble også portet i samme stund som innsuget ble bygd. Men mye vil ha mere, så en til turbo ble montert i serie med den første... Det var nå ting begynte og skje:) Trykkoppbygningen ble enda tidligere:) Begynte og lade allerde rundt 12-1500o/min...Med dette oppsettet endret jeg utvekslinga til vannpumpa og og monterte større radiator(saab 9000 turbo) Kjørte med dette oppsettet 1.7bar på orginal innmat...Aldri hatt et eneste problem med bunndelen på disse motorene, så de tåler masse..Savkheten en toppen, disse sprekker mellom ventilene ved høy varme og ladetrykk... Her ser dere en av toppene:) Sprakk helt igjennom til vannkanalen 2 dager før avreise til Artic Circel Raceway... Bilde dagen før avreise:) Bilen kom seg helskinnet frem til Mo I Rana... Her ett bilde ifra sikkerhetsjekk:) Gledet meg som en unge til og komme utpå:) Bilen så jo ut som en dass, men motor rommet trakk litt oppmerksomhet:) Slik skjer med slanger og rør med ett ladetrykk på 2bar:) Justerte trykket opp på banen, og fungerte nesten uten ett eneste feilslag...Eneste som skjedde var att ett vannrør fikk en sprek i seg pågrunn av materialtrøtthet. Så etter tre dager med skikkelig hardkjøring, kjørte heat oppimot 1.5 time i strekk med kjappe passasjerbytt, kan jeg ikke si at denne lille dieselmotoren er noe dårlige greier:) Turen gikk hjemover igjen, svingte innom trondheim for litt besøk...Skulle rygge inn i tunet, med sving på hjula, så skjedde dettte... Her hadde bilen holdt turen opp og 3 dagers banekjøring med skikkelig dårlige drivknuter...Knatret noe sinnsykt under sving:) Men litt rygging taklet de ikke:) Godt en har med seg verktøy på tur:) Ett par måned etter denne turen tok clutchen kvelden+ masse rust i karroseri så bilen ble hugget...Men motoren ble strippet for deler og sendt på huggeren:) Neste prosjekt er blitt en golf mk1 tdi med compound turbo oppsett, elektrisk tørrsump, +++++...Blir nok et innlegg under vw kategorien senere... Takk for denne gang:) Endret September 9, 2010 av DanielH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Trist å høre at denne er død.. Håper vi får høre mer fra deg på Daihatsu-fronten, for dette var et skikkelig rått bygg! Møtte deg på disse tider i fjor på E18 sikkert litt nord for Arendal/Tvedestrand. Tror jeg kjørte beige KE70, men det er jo så lenge siden at jeg selv ikke husker engang :P Meld deg inn i VACN hvis du ikke er der og sleng ut noe info om Golfen ;) Rørbygget og turbodeler, har du fortsatt det? :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet September 10, 2010 Rapporter Share Skrevet September 10, 2010 Bor jo i Arendal så fartet mye rundt der med den:) Har i grunn hele oppsettet liggendes ja:) Men bare den ene turboen er ok, da den første turboen fikk seg litt juling av all turbotrykket:) Ellers grenrøret, og en turbo og innsuget er helt ok:) Bare si ifra hvis noen vil ha:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 jasså, på ACR og kjørt? :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.