Gå til innhold

Funker det med doble webere på b230?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Halloen.. Har noen doble 45 gassere liggende, men har sett litt på bilder av andre at det kommer til å bli trangt med bremsekraftforst.

Noen som kan gi meg et konkret svar på om man kan kjøre doble gassere uten å måtte fjerne bremsekraftforst.?

Har ikke planer om å bygge enorm luftfilterboks heller.. Ser at f.eks texascom har en ganske stor boks...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. har ingen trakter på mine gassere.. var forresten doble 45 dellortogassere jeg har liggende.. Men går vel for det samma..

Om jeg setter på slike gassere som er i avataren til Ken Karijord, og innsuget fra pedersens-racing, funker det da? Har den lille tykke forsterkeren om det har noe å si..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fungerer. Sjekk denne tråden. Dellorto da men de er like som Weber. Kjørte med 60mm Pipercross alu trakter fra KG og den lille bremekraft forsterkeren. Filteret er også Pipercross fra KG som dekker begge gasserne (anbefales på det sterkeste) Innsuget er av den todelte typen. Husker ikke hvor innsuget kommer ifra, men tror det var Misab (KG har ett lignende) Fungerte meget bra. Fikk ett bredt register på denne, mener å huske at den dro godt fra 3500 til 7500++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justering av slikt setter man selvfølgelig bort til de som kan det!

Har man råd til å kjøpe og kjøre med slike gassere så har man råd til de 2000kr det koster å få de justert og mappet bilen...

Da får man ut de ekstra hestene som er mulig å få ut og bilen kommer ikke til å bruke mer bensin enn normalt ved vanlig kjøring.

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider