matros72 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Har fjærnet catalysatoren på bilen,og sveiset på et 2,5"rør som erstatning.Men lyden av eksosanlegget ble stygg.Høres ut som jeg har frieksos under bilen,men det er ingen lekasjer.Noen som har forslag om hvordan bli kvitt denne lyden? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 hmm merklig, men gikk bilen noe bedre da?? gikk greit opp i turtall+++ ell sperrer den på turtall enda Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 bilen går utrolig mye bedre ja,går som en kule helt til turtalls sperra.Kunne dra den helt ut før og,men manglet kraft etter passert 4-5000 omdr. Nå er det akkurat som den får mere og mere kraft jo mere turtall den får.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Interessant lesning! Må si meg enig det med stygg eksoslyd. Masse sånn fluffe lyd ja. Må være lekk ett eller annet sted.. Man skulle jo tro det kom pen lyd fra eksosen til en 2.3. Så du sveiset på ett rør ja. Oppdager dem ikke det på eu-kontroll? Hvis det virkelig er bedre drag over 4000 rpm, så har jeg lyst å fjerne catten jeg og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Ja det høres ut som det er frieksos(knittre lyd ved pådrag) men det er tett i alle skjøter.Det blir vist sånn lyd når man fjærner catalysatoren.Hvar et lokalt verkste som fjærnet catn,og erstattet den med et 2,5"rør.Hvar nettopp på samme verkste og fikk utført eu kontroll.bilen gikk igjennom avgassmålingen med god margin,så da var det ikke noe problem å få den godkjent uten cat.Hviktig å sveise på nytt feste til lamda på røret,så den fungerer som den skal. Hvurderer å sette på en liten lyddemper på røret i håp om å få vekk denne fæle knittre lyden,hvist det hjelper da! Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 hmmm interessant... men du matrosen :P du trenger ikke å putte en 'h' foran alle 'v'ene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 lurer jaggu på om jeg skal teste her oxo min holder enda igjen på 4-4500 omdreininger...... men når bilen min står stille hører jeg liten rasle lyd i eksos, så ligger nok noe der å sperrer samtidig oss meg :( Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 mulig litt kjeramikk fra catalysatoren... Mulig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Det var da voldsomt til h`er da hehe.. Er det raslelyd under bilen,er garantert catalysatorn løs,og ligger å sperrer for eksosen. Fjærn skitten,å du får en ny bil :) Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Ja det høres ut som det er frieksos(knittre lyd ved pådrag)men det er tett i alle skjøter.Det blir vist sånn lyd når man fjærner catalysatoren.Hvar et lokalt verkste som fjærnet catn,og erstattet den med et 2,5"rør.Hvar nettopp på samme verkste og fikk utført eu kontroll.bilen gikk igjennom avgassmålingen med god margin,så da var det ikke noe problem å få den godkjent uten cat.Hviktig å sveise på nytt feste til lamda på røret,så den fungerer som den skal. Hvurderer å sette på en liten lyddemper på røret i håp om å få vekk denne fæle knittre lyden,hvist det hjelper da! Hvorfor bare ikke stappe ut innmaten i cat-potta å sette den tilbake da ??? Hvilken knitring har du ?? når den er kald/varm ? Har vært borti varmesjoldet i fremre del, som skal gi varm innsugsluft til motoren, kan løsne fra røra, de to fremre, det kan knitre enormt, forsøk å holde på dette med et langt skruejern eller lignende når du får lyden, jeg har bare gitt mitt et par sveisepunkter, da kom DEN lyden bort. Om det får knitre lenge nok blir det skramling av det ;) BLIR ikke sånn lyd om du fjerner cat'n nei ;) har gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Knitrelyd? Som tenningsbank? Har du sjekket tenningen? En annen ting. Ikke sett på lyddemper framme der hvor kat'en stod, dette fjerner MYE effekt! Jeg kjører selv uten kat på min 2.3E. Har sveiset inn ett rør i stedet, og jeg fikk ingen ulyd etterpå. Litt mer eksoslyd ble det, men ikke noe nevneverdig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg