WishYou Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Hei! Jeg har nettopp kjøpt ny-gammel Volvo: 2005 XC70 med D5 og geartronic-kasse. Har fått tips av kompiser om at den selvfølgelig må chippes... "Er du feig eller?!" :) Har noen erfaringer med forskjellige metoder? Jeg har sett på BSRs PPC-boks som ser noe smartere ut enn Dieseltunings koble-til-diesepumpa-variant. Hva er lurest og best for bilen og motoren? Og hva gir best ytelse? Den lille prisforskjellen spiller liten rolle for meg... Mvh Wish Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Disse boksene man kobler til for å overstyre styreenheten, er ikke noe særlig viss du ønsker en drivstofføkonomisk bil. Denne boksen lurer rett og slett styreenheten til å tro at den må gi mer drivstoff enn det den egentlig skal. Med dieselbiler ryker det da også selvsagt mer, siden turbotrykket ikke blir endret. Vet om mange som har fått problemer med felkoder ved bruk at disse boksene. Har hørt mye positivt om BSR sine PPC enheter, da dette egentlig er en hel programvare som lastes inn i styreenheten. Denne vil også kunne regulere turbotrykket noe, og du vil derfor få mindre røykutvikling med en ppc. MEN, automatkassene til volvo tåler chipping dårlig. De tåler egentlig ikke det originale momentet i D5 over lengre tid heller. Viss bilen ikke har gått så langt og kasse er i god form, burde det ikke være noe problem med chipping - dersom du kjører med hode. Ved chipping anbefaler jeg skifte av olje på kassa hver 60 000 km (ordinært hver 120 000 km) Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pietro Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Har en XC70 2.4 2002 modell med 200HK orginalt og HEICO exhaust system. Chip'et den i 2004 med BSR sin PPC så jeg skulle i teorien ha ca 250HK. Det var utrolig enkelt, kun koble til PPC'en og trykke Tune knappen... Gikk skeis første gangen, tror softwaren i enheten jeg fikk tilsendt var lastet inn feil så bilen var helt død etter første chip'ing. Måtte laste ned softwaren fra BSR på nytt ned i PPC boksen. Fikk problemer med Geartronic kassa etter ca 2 år og måtte bytte den. Som Mad-Ass nevnte kan det jo skyldes chip'ingen men en annen Volvo-kjenner mente Geartronic kassene normalt var problemfrie. Siter '09 Merc ML320 CDI - '06 Golf V 2.0 TDI 4Motion ['02 Volvo XC70 2.4 Geartronic - '96 Volvo 850 St.v 2.5 20V Aut. - '93 Audi 100 2.3 St.v] ['90 BMW 525i - '87 BMW 325iX - '79 BMW 320i - '74 VW 1302] ['69 Fiat 850 Sport Coupé - '65 Citroen 2CV] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Kan skaffe DTE CHip, den gir 450nm og ca 210hk før finjustering. Dette gjelder på en 185hk originalt. Pris: 5900,- Har du 163hk eller 185hk originalt i din ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
udyre Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Hei.Jeg har selv en 03 v70 med d5 på 163hk og automat.har brukt ppc fra bsr og er kjempe fornøyd.Bilen skal vist yte 197 hk og 470nm nå.turbotrykket skal vist ligge på o,8-0,9 bar nå.bilen min har gådt 312000km og automatkassen er anda krute god.Har ingenting negativt å si om ppc tuning.bilen bruker ca 0.55 vist jeg følger fartsgrensene.Men den bruker ca 0,62 men min kjørestil.på landeveg selvfølgelig. Siter 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xc70awd Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Har en XC70 2.4 2002 modell med 200HK orginalt og HEICO exhaust system. Chip'et den i 2004 med BSR sin PPC så jeg skulle i teorien ha ca 250HK. Det var utrolig enkelt, kun koble til PPC'en og trykke Tune knappen... Gikk skeis første gangen, tror softwaren i enheten jeg fikk tilsendt var lastet inn feil så bilen var helt død etter første chip'ing. Måtte laste ned softwaren fra BSR på nytt ned i PPC boksen. Fikk problemer med Geartronic kassa etter ca 2 år og måtte bytte den. Som Mad-Ass nevnte kan det jo skyldes chip'ingen men en annen Volvo-kjenner mente Geartronic kassene normalt var problemfrie. Hei. ser du har erfaring med bsr ppc oppgradering. men fikk du skikkelig trøkk i bilen etterpå? har en xc70 01 2.4t. kjøpte en ppc men merker ikke forskjell med eller uten programvaren i. noen erfaring med det?? tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.