Gå til innhold

Russeanlegg!

Ranger emnet

Sindre_a

Anbefalte innlegg

Hallo folkens..

Jeg og noen kamerater har tenkt til å lage et ordentlig anlegg i russebilen vår, og kom over noen 18" bass/subbass som ljudia.no har. Merket er P.audio og koster ca 995 kroner stk..

Dette vil vel gi en god del bass og trøkk i bilen vår, tror dere ikke? Og noen som kan beregne et kassevolum til meg? Bassrefleks

Det er snakk om 2 stk 18"ere..

Qts: 0,32. Vas: 319 l. Fs: 30 Hz. Yttermål: 460 mm. Baffelhull: 418 mm. Dybde: 185 mm. Vekt: 8,3 kg

Det er det det står om elementene..

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting vi må ha i hodet er at dette skal i en russebil så er ikke fullt så nøye med kvalitet. og i å med at han er student så kan vi ikke akkurat gå utifra at han har råd til kicker L5 eller rockford fosgate T115D4 hvis folkens vet hva dette er. beklager at jeg ikke kan regne ut kassevolum for deg men skal ta kontakt med noen venner av meg som sikkert kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor kjøpe noe man bare kommer til å bli skuffa av?

Å kjøpe to 12" istedenfor kan være like billig og gi bedre trykk. Hvor mye han har å rutte med veit jeg ikke, men mange russ som bruker vesentlig mye på dette.

Men, bare av å se på høytalerene forstår du hvorfor de er billige. Bare mitt råd.

Edit: usaklig? Prøve å hjelpe og råde deg vekk fra å kaste bort 2tusen kr...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor kjøpe noe man bare kommer til å bli skuffa av?

Å kjøpe to 12" istedenfor kan være like billig og gi bedre trykk. Hvor mye han har å rutte med veit jeg ikke, men mange russ som bruker vesentlig mye på dette.

Men, bare av å se på høytalerene forstår du hvorfor de er billige. Bare mitt råd.

Selvfølgelig skjønner jeg hva du mener.. Men, er litt for show og da, skal jo se litt mandig ut. Vi tenkte å kjøpe subbere for ca 2500-3000 kroner.. Noe du anbefaler? :) Gjerne 2-4 stk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 billige ADS 12" fra torshov å 2 stk ADS 700.1 for å drive 2 å 2 subber!!!! kommer seg på totalpris på ca 4500kr... da har du masse bass for en billi penge pluss at det kan fint flyttes over i en bil eller 2 etter russetiden. har selv ADS 700.1 monoblock på 2 st 12" pioneer 1000watt å det funker bra inni min bora værtfall.. tenke seg til hvor bra det blir med 4 stk 12 ADS i en kassebil som er åpen i tillegg!!! tjoho. frontsett får du ogsp billig til under ca 500kr lr noe. trenger ikke noe dyre greier da det som regel blir spilt til det begynner å ryke fra både spiller å subb til slutt:P

volum på den kassa bør være 200liter ca på 4 stk 12" og med 4stk 4" bassporter. del kassa i 2 så det er 2 elementer i hver del som du driver med 1 forsteker hvyer...blir grei lyd av dette vil jeg tro.. kan vende 2 av subbene mot bakluka å 2 av subbene inn mot bilen...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider