Sindre_a Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Hallo folkens.. Jeg og noen kamerater har tenkt til å lage et ordentlig anlegg i russebilen vår, og kom over noen 18" bass/subbass som ljudia.no har. Merket er P.audio og koster ca 995 kroner stk.. Dette vil vel gi en god del bass og trøkk i bilen vår, tror dere ikke? Og noen som kan beregne et kassevolum til meg? Bassrefleks Det er snakk om 2 stk 18"ere.. Qts: 0,32. Vas: 319 l. Fs: 30 Hz. Yttermål: 460 mm. Baffelhull: 418 mm. Dybde: 185 mm. Vekt: 8,3 kg Det er det det står om elementene.. På forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 18" til 995 pr stk? Enten trykkleif eller skikkelig jalla høres det ut som men... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre_a Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Det er 995 pr stk ja.. Er sikkert ikke sånn super kvalitet osv, men regner med at det vil trykke greit og fylle bilen med bass? Hva tror du om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre_a Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=211063 Det er linken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 18" til 995 pr stk? Enten trykkleif eller skikkelig jalla høres det ut som men... Liker ikke å gjenta meg selv men... skal jeg legge litt mer vekt på JALLA? Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlackDemon Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 en ting vi må ha i hodet er at dette skal i en russebil så er ikke fullt så nøye med kvalitet. og i å med at han er student så kan vi ikke akkurat gå utifra at han har råd til kicker L5 eller rockford fosgate T115D4 hvis folkens vet hva dette er. beklager at jeg ikke kan regne ut kassevolum for deg men skal ta kontakt med noen venner av meg som sikkert kan hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre_a Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Det er bra ;) Bra det er 1 som har skjønt poenget her da. Er det noe vits å komme med usaklige kommentarer egentlig? Vi skal ikke ha det beste anlegget som er å få taki, og heller ikke like dyrt som Kicker Solox 15 liksom! Eneste vi skal ha, er bra trøkk og bass, er ikke ute etter noe hifi-lyd heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Så hvorfor kjøpe noe man bare kommer til å bli skuffa av? Å kjøpe to 12" istedenfor kan være like billig og gi bedre trykk. Hvor mye han har å rutte med veit jeg ikke, men mange russ som bruker vesentlig mye på dette. Men, bare av å se på høytalerene forstår du hvorfor de er billige. Bare mitt råd. Edit: usaklig? Prøve å hjelpe og råde deg vekk fra å kaste bort 2tusen kr... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlackDemon Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 det russetiden handler om. bass, bass og mere bass. renheten gir vi blanke i :P. vet ossen det er men heldige meg som var russ i år ble sponsa fra bilradiospesialisten. fikk 2*15 fra arizona eagle planta bak i en forbanna 240. og på standard front høytaler som holdt i ca 10min:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre_a Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Så hvorfor kjøpe noe man bare kommer til å bli skuffa av? Å kjøpe to 12" istedenfor kan være like billig og gi bedre trykk. Hvor mye han har å rutte med veit jeg ikke, men mange russ som bruker vesentlig mye på dette. Men, bare av å se på høytalerene forstår du hvorfor de er billige. Bare mitt råd. Selvfølgelig skjønner jeg hva du mener.. Men, er litt for show og da, skal jo se litt mandig ut. Vi tenkte å kjøpe subbere for ca 2500-3000 kroner.. Noe du anbefaler? :) Gjerne 2-4 stk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Vanlig kassebil dere skal ha? Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre_a Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Ja.. Ford Transit.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlackDemon Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 http://www.rockfordfosgate.com/rftech/box_wizard.asp kanskje dette kan hjelpe. kan få tak i 2*12 fra arizona eagle til rundt 1000.- stykket. ser bra ut og spiller bra og kasse blir ikke noe problem. alt kan jeg undersøke. jobber på bilradiospesialisten i kr.sand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4533&katid=28&mid=m436&id=&vn=736 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4023&katid=28&mid=m436&id=&vn=736 http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17031&PHPSESSID=a075f8f3a194cae0ed8073b922205a80 Noen eksempler. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 4 billige ADS 12" fra torshov å 2 stk ADS 700.1 for å drive 2 å 2 subber!!!! kommer seg på totalpris på ca 4500kr... da har du masse bass for en billi penge pluss at det kan fint flyttes over i en bil eller 2 etter russetiden. har selv ADS 700.1 monoblock på 2 st 12" pioneer 1000watt å det funker bra inni min bora værtfall.. tenke seg til hvor bra det blir med 4 stk 12 ADS i en kassebil som er åpen i tillegg!!! tjoho. frontsett får du ogsp billig til under ca 500kr lr noe. trenger ikke noe dyre greier da det som regel blir spilt til det begynner å ryke fra både spiller å subb til slutt:P volum på den kassa bør være 200liter ca på 4 stk 12" og med 4stk 4" bassporter. del kassa i 2 så det er 2 elementer i hver del som du driver med 1 forsteker hvyer...blir grei lyd av dette vil jeg tro.. kan vende 2 av subbene mot bakluka å 2 av subbene inn mot bilen... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg