Gå til innhold

Easyshine

Ranger emnet


Bora2000SR

Anbefalte innlegg

Heisann!! når jeg har polert bilen og etter en del vasking blir den ikke like shiny,dsa bruker jeg å aplisere Lahega Easyshine for hånd på hele bilen å da får den tilbake den fine glansen. Men kan jeg bruke QD i stede for easyshine? tar veldig mye lengre tid med Easyshine i forhold til QD med MF klut da. men gjør QD samme nytten som Easyshine?

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble vel kanskje litt feil bruk av ordet matt da... mn den blir ikke like shiny etter en del vasker da... så poenge mitt var om QD funker like bra som easyshine? bilen blir polert 4 ganger minst i året og er ofte på lokale "biltreff" her i byen så liker at bilen ser ren, pen å shiny ut:)hehe..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT såpa er ikke "så" mild, Soft washen til Meguiars er mild å fin på biler som ikke er så ille møkkete.

 

En QDer funker fjell etter vask der, Duragloss Aquawax feks er en spray wax, og med den blir bilen din stort sett blankere en 80% av bilene i Norge..

 

Uansett blir bilen aldri blankere en grunnjobben du legger i en shine, men om du mener den bare mister litt av glansen etter noen vask, hadde jeg benyttet noe annet en n\den vosken du benytter, A1 minute feks er en sealer du legger på men ikke trenger å fjerne, den fordamper bare etter at den er lagt på, den holder mer en bare "noen" vask også, så som nevnt er enten Easyshine av en dårlig holdbarhet eller så vasekr du med en sterk såpe (kan vel utelukke Zalo???)

 

konklusjonen er vel bare å shoppe Duragloss Aquawax og bli imponert, den "banker" mange sealere og vokser den selv om den bare er QDer (spraywax)

 

Sjekk også http://www.detailersclub.no og forumet der, der er det mye info om voks, polish, sealere og alt annet mht bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår