Bora2000SR Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Heisann!! når jeg har polert bilen og etter en del vasking blir den ikke like shiny,dsa bruker jeg å aplisere Lahega Easyshine for hånd på hele bilen å da får den tilbake den fine glansen. Men kan jeg bruke QD i stede for easyshine? tar veldig mye lengre tid med Easyshine i forhold til QD med MF klut da. men gjør QD samme nytten som Easyshine? Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 QD er til bruk mellom poleringer, den erstatter ikke en polering og voksing. Så hvis bilen din er matt i lakken, ville jeg heller bruke en skikkelig voks, f.eks DC Carnauba fra Meg. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 hvis bilen begynner å miste fargen hjelper jo ikke voks så mye, og ikke over tid. Da ville jeg heller gitt den en skikkelig runde med rubbing og polering, så kan du hive på voks og glise av alle de andre falma bilene rundt :) Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Ja, jeg mente jo ikke at han ikke skulle polere først...:thumb Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet September 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 ble vel kanskje litt feil bruk av ordet matt da... mn den blir ikke like shiny etter en del vasker da... så poenge mitt var om QD funker like bra som easyshine? bilen blir polert 4 ganger minst i året og er ofte på lokale "biltreff" her i byen så liker at bilen ser ren, pen å shiny ut:)hehe.. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Hva vasker du med? For sterk såpe tærer på voksen din. Selv vasker jeg med NXT såpa, den er mild og fin. Aldri hørt om easyshine, så vet ikke hva det er... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 NXT såpa er ikke "så" mild, Soft washen til Meguiars er mild å fin på biler som ikke er så ille møkkete. En QDer funker fjell etter vask der, Duragloss Aquawax feks er en spray wax, og med den blir bilen din stort sett blankere en 80% av bilene i Norge.. Uansett blir bilen aldri blankere en grunnjobben du legger i en shine, men om du mener den bare mister litt av glansen etter noen vask, hadde jeg benyttet noe annet en n\den vosken du benytter, A1 minute feks er en sealer du legger på men ikke trenger å fjerne, den fordamper bare etter at den er lagt på, den holder mer en bare "noen" vask også, så som nevnt er enten Easyshine av en dårlig holdbarhet eller så vasekr du med en sterk såpe (kan vel utelukke Zalo???) konklusjonen er vel bare å shoppe Duragloss Aquawax og bli imponert, den "banker" mange sealere og vokser den selv om den bare er QDer (spraywax) Sjekk også http://www.detailersclub.no og forumet der, der er det mye info om voks, polish, sealere og alt annet mht bilpleie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg